Kvällens vaggvisa

I total avsaknad av blogginspiration spelar jag en vaggvisa.

Artisten, Julieta Venegas, är ett tips av Spanskalärarinnan.

Esta es la artista de que hablaste, no?!

11 svar to “Kvällens vaggvisa”

  1. Tankesultanen, i delirium.. ;) Says:

    Es una artista muy bella.. picante.. senape.. mi piace.. :)

    Men jag tycker du skulle ha kunnat köra detta klipp i stället, lite jullåtar!! ;)

    Nu kan man återigen köpa du pate francais a Sergels torg.. fransoserna har återvänt.. Yvonne, Kat. och alla andra habibis, skynda er över havet!!!!! ;) Skål och shalom!!

  2. Lärarinnan ;) Says:

    Sí, Tomás es ella. Te ha gustado?
    A mí me parece una cantautora muy original y una gran artista.
    Aprovecho para decirte que el próximo martes es el último día del curso de español, así que trae todo lo del otro día que vamos a hablar otra vez de la Navidad en España! ;)
    Pues eso, Feliz Navidad a todos tus lectores!!

  3. Nice. Gonatt Pookie :)

  4. tomaskarls Says:

    Lärarinnan: Sí, me ha gustado! Pero todavía solo he escuchado algunos canciones.

    Oj! Yo creía que la semana pasada era la ultima vez para este curso tambíen, como el curso Solo en Español. Pero vamo… no paaa naa… como diría el andaluz :)

    Sussi: nati, nati… :)

  5. tomaskarls Says:

    Tank: Den här din senaste kommentar fastnade i spamfiltret. Hur ska man tolka det? Programmet tycker du har dålig musiksmak, eller skriver för många kommentarer?! :)

    Det är nog lite din musiksmak det här tror jag…. :)

  6. *undrar vad en habibi är* :)

  7. tomaskarls Says:

    Yvonne: Vi ska se om Tankesultanen behagar surffa in hit när han kommer från svarven, så kanske han förklarar sig :)

  8. Jag vet vad en habibi är, frågade ungarna

  9. Jag vill ju veta om jag ska bli smickrad eller känna mig förolämpad :)

  10. Tankesultanen, yrar.. :) Says:

    Om ngn är förolämpad här så är det jag.. är det sant att mina inlägg har censurerats av programmet?!? Är det rätt att göra så? Har ni gott samvete nu? Va? Va? ;)

    Men Yvonne.. vet du inte vad en habibi är? Katten är min habibi.. betyder tjejen är min älskling.. :) Fast det kan väl betyda vän oxå om jag förstått min mussepolare rätt.. Så du behöver inte bli förolämpad denna gång Yvvan..! Du och Kat. och Annie-luv är mina favvosar från öst på denna sajt.. det var bara det jag sade!! :)

  11. *flinar belåtet* Tack, det var snällt sagt, Tankis!

Kommentera

