11.12.2008

Nähe, ingen som vill gästblogga. Nåmen, skit i det då!! :)

Ska det bli någon ny text här, så ska man tydligen producera den själv. Det passar bra att surfa in hit till färdigskriven text o. smaska i sig. Men ber man om lite hjälp så har alla något annat för sig eller tittar åt ett annat håll o. låtsas inte höra :)

Nåja… Idag har jag varit otrogen mot min frisörska i stan. När jag ändå är ute på landet slog det mig att jag kunde söka upp henne som jag hängde med här tidigare. Det var precis som i gamla tider. Jag har inte speciellt dåligt samvete. Det var en engångsföreteelse, jag tyckte jag behövde det just nu i decembermörkret. Min frisörska i stan kommer inte att märka något eftersom håret kommer att ha växt ut igen när jag går dit.

Utöver det har jag bland annat lagat mat, igen. Idag oxo åt syrran med familj. Jag har två svagheter när det gäller matlagning. Dels beräknar jag alltid tiden fel. Antingen tar det för länge eller så är maten färdig för fort, oftast inträffar det tidigare. Dessutom överskattar jag kundernas aptit, vilket leder till att det blir mat över. Nå, det är ingen panik om det blir mat över eftersom det går att värma next day.

Mellan prasslet med frisörskan o. kockandet ägnade jag mig åt vedprocessering. Det finns det inte så mycket att säga om.

Imorgon åker jag till Vasa igen. Det känns som ett evigt flängande hit o. dit. Veckorna rusar iväg o. snart kommer julväggen emot. Sen kommer nyåret o. efter det är det snart midsommar.

Nu har jag huvudvärk. Därför kommer jag att ta ett paket Burana o. gå o. lägga mig.

haircut2

7 svar to “11.12.2008”

  1. Såhär är det: Jag klarar för tillfället inte ens att producera ett inlägg på min egen blogg (grus i maskineriet på något sätt) än mindre på någon annans. Men att läsa och skriva kommentarer går relativt bra, än så länge.

  2. Apropå ingenting, har du kollat ”Positiivarien joulukalenteri”, den är så otroligt härlig med vackra bilder o stämningsfulla julsånger…
    Duger detta som gästbloggning ? :-)

  3. tomaskarls Says:

    Kat: Ja, jaaa… :)

    Monica: Nä, jag har inte kollat på någon julkalender :)

    Duger väldigt bra som gästblogg! :)

  4. Och du mår bra i morrn efter ditt paket (…) Burana?
    Förresten fick du säkert huvudvärk eftersom du egentligen gruvade dig för vad din ordinarie frissa ska tänka om dina snedsprång. För hon läser säkert din blogg, precis som min chef läser min :)

  5. tomaskarls Says:

    Kat: Jag fick iaf en helvetes massa mardrömmar. Om det berodde på Buranan eller något annat vette fan.

    Ja, det tänkte jag inte på, att hon kanske läser bloggen :-/ Nå, den dagen den sorgen :)

  6. På tal om matlagning måste jag skryta lite, för jag är en hejare på att synkronisera tillredningen så att all mat blir färdig på rätt tid och samtidigt:) Måhända beror det på en ganska diger erfarenhet av åratals matlagning.

  7. tomaskarls Says:

    Kicki: Jag borde kanske gå en kurs med dig då :)

Kommentera

