Väntan

Det värsta med att söka jobb är nog det här att sitta o. vänta. Vänta, vänta o. vänta på att arbetsgivaren ska ta kontakt. Och att för varje dag, timme o. minut som går, inse att sannolikheten för att det blir något av jobbet man sökt minskar. Men ändå inte veta när det är avgjort.

Det känns ungefär som att vänta på en buss på en kall o. mörk hållplats mitt i vintern o. inte veta när den kommer eller om den kommer.

Helvete!

4 svar to “Väntan”

  1. Kan tänka mej att det känns just så :(
    Har tyvärr inget jag kan trösta dej med, låter så klyschigt att säga ”Kämpa på o ge inte upp”…. Ha det bra ändå!

  2. tomaskarls Says:

    Monica: Det är inte tröst jag söker. Jag vill bara släppa ut lite mentalt tryck i själen.

  3. Låter bekant. Jag har ännu bara hunnit söka sommarjobb, men ändå låter det bekant. Började söka i januari för sommaren detta år, tog kontakt med 7 företag av vilka de flesta aktivt ville ha sommarjobbare, två hörde av sig. Som tur blev jag anställd på det andra och blev lovad jobb där inkommande sommar också.

  4. tomaskarls Says:

    Cotton: Låter ju bra! :)

Kommentera

