Koop knep kronan

Den finländska versionen av Idiot-2008 har tydligen avgjorts igår, o. vinnaren tar segern som en äkta finländsk man.

Det tog en stund innan jag fattade vem av de två på bilden det egentligen var som vunnit. Jamenar, namnet Koop säger mig ingenting om könet på vinnaren. Sen om man kollar på Hbl:s bild. Vem av de två ser ut som att den just skulle ha vunnit en långt utdragen o. prestigefylld tävling? Min spontana reaktion är att det är tjejen, Miss Anna. Men icke!

Vinnaren, Mr Koop, är den typiske finländske mannen o. sparar på känslouttrycken. Inte släppa sig för glad, eftersom livet ändå i grund o. botten är ett elände.

5 svar to “Koop knep kronan”

  1. Kanske han är chockskadad bara.. Eller så skyller vi det på hans brittiska arv.

  2. Fast nu blev jag förvirrad:

    ”Koop är uppvuxen med en finländsk pappa och en amerikansk mamma. Han har bott i Storbritannien de senaste åren. Pappan dog i somras. Hans holländska mamma bor i USA och systern i England.”.

    Mammans nationalitet är således?!!

  3. tomaskarls Says:

    Kat: Kanske han har vuxit upp med en amerikansk styvmamma, o. hans biologiska mamma är holländska o. numera boende i USA?! Holländsk påbrå skulle förklara förnamnet. Det låter lite holländskt tycker jag.

  4. Ja kanske det. Fast jag får mera Konsum-associationer.

  5. tomaskarls Says:

    Kat. Ja, det får jag oxo. Det tänkte jag skriva i inlägget, men så hejdade jag mig. Tänkte att det kanske var för fräckt, o. att någon skulle tycka att jag kränker Koop :)

Kommentera

