Gomorron världen!

Den här gången är rubriken ingen överdrift. Jag vaknade för drygt en timme sen, kl. 0545, hur pigg som helst. Kl. 0607 fann jag det för gott att stiga upp eftersom jag insåg att det inte blir mer sömn just nu. Det betyder i praktiken inte mera sömn överhuvudtaget i den här lägenheten.

Dax att sätta igång med nedmonteringen av det sista som finns kvar av Tomas Karls på det här stället. Sen blir det en tripp till Byhåla för att hämta flyttbil o. en del grejer, o. imorgon inflyttning på det nya stället.

Det finns en risk för några dagars vistelse på andra sidan månen, några dagar utan internet alltså, i samband med flyttandet. Elisa kunde inte leverera nät till det nya stället, så det blev att byta operatör. Eller grejen var väl den att de inte ville hyra den tekniska utrustningen av en konkurrent.

Elisa har förövrigt helt kass service på svenska. När jag ringde dit talade robotrösten först svenska. Jag antar att min telefonnummer är kodad som svensktalande. Nå, då kunde man ju tänka sig att automatiken skulle koppla en direkt till någon som kan svenska. Men icke! Första snubben sa att han tyvärr inte kan svenska, men att de har en svenskspråkig kundservice o. att han kan koppla mig dit. Nå, han kopplade o. en annan snubbe svarade på klingande finska. Jag frågade om han kan svenska, men det kunde han inte. Men han kunde engelska sa han. Suck!

Nu ska jag sluta svamla o. börja jobba. Det ska jag tammig o. fan göra!!

Spelar: Suset i Mina Öron/Tomas Karls

2 svar to “Gomorron världen!”

  1. Lavemang™ Says:

    Aj ja SUSET jag tyckte du hade skrivit sNuset och funderade på varför du har det i öronen. Kanske det är hälsosammare att trycka in prillan dit men ger samma ”kicks”.

  2. tomaskarls Says:

    Lavis: Jonej, jag snusar inte… :)

Kommentera

