Sommarjobb

Jag har noterat att visa företag har börjat annonsera efter sommarjobbare redan. Jag borde kanske söka sommarjobb någonstans, för det tycks ju inte bli till någå det här med att söka ett riktigt jobb.

Ha, ha… 34 o. söker sommarjobb. Va tragiskt!

Eller så kunde jag grunda en flyttfirma. Det har jag iaf erfarenhet av.

6 svar to “Sommarjobb”

  1. Hur har dagens flyttbestyr gått?

  2. Tankesultanen Says:

    Om man som arbetsgivare anställer en person som varit sjukskriven i typ ett år kan man numera få en bra (och förhoppningsvis frisk) arbetstagare med stor rabatt.. inte bara noll sociala avgifter.. utan det dubbla tillbaka.. Har ni inte liknande fördelaktiga regler där? Borde ju för f-n inte kunna vara sådär svårt för dig att hitta ngt.. jag skulle iaf anställa dig direkt.

    Har suttit magsjuk och lyssnat på det senaste inom skattevärlden idag.. heldags skatteträff vid Stockholmsmässan. Jag, direktörn, revisorn och 400 andra med colabottnade brillor och dollartecken i ögonen.. Men det var tokintressant och som skatteexpert måste man vara sjukt duktig om man lyckas få något så torrt att bli kul med humoristiska inslag.

  3. tomaskarls Says:

    Kat: So far so good.

    Tank: För det första så har jag ju jobbat över ett halvår sen jag var sjukskriven, så knappast skulle jag falla under någon sån regel.

    Sen så, säkert finns det något motsvarande här. Jag känner inte till saken i detalj.

    Jag skulle anställa mig själv direkt oxo :)

    Så du ska bli skatteexpert!? Lönnfors i Åbo skulle vara stolt över dig! :)

  4. Hav tröst, jag sommarjobbade då jag var 38…

  5. Tankesultanen Says:

    Aah putain.. så sant, så sant.. du borde ha tackat nej till fortsättning vid Hbl efter introt så hade du iaf enl de regler de har här varit inkluderad p g a den överhoppningsbara tiden.. ;) Men det löser sig, nu till jul kan du ju iaf extraknäcka som jultomte..!! :)

  6. tomaskarls Says:

    Yvonne: Ok… :)

    Tank: Nä, det borde jag inte alls det :) Jobbet på Hbl var jättebra. Det är det enda jag saknar med Helsingfors.

Kommentera

