Fjärde dag jul

Söndag kl. 0905, morgonen gryr på det man skulle kunna kalla Fjärde Dag Jul (eller fjärde dag jul, med små bokstäver, jag vet inte vad som är rätt). Jag har varit vaken över en timme redan, tack vara att jag höll mig hemma igårkväll o. lade mig i rimlig tid.

Helgerna i slutet av året gör en förvirrad. Nu var det just två röda dagar, en lördag o. så är det söndag. Efter det kommer tre vardagar o. så röd dag på det som borde vara torsdag. Sen en stackars ensam fredag o. så normal helg igen. Efter helgen en inklämd vardagsmåndag o. så röd dag på tisdag. Eh! Först efter det stabiliserar sig rytmen o. borde hålla i sig fram till påsk.

Det här är den tystaste lägenheten jag någonsin bott i. Nästan så att jag saknar lyhördheten på de gamla ställena, eftersom ljudet från grannarna gjorde att man inte kände sig helt ensam. Hur konstigt det än må låta.

Kommentera

