Lyx för 64 cent

I min nya lägenhet finns en bastu. Att bada bastu är något av det bästa jag vet. Jag kunde nog bada bastu varje kväll om de praktiska omständigheterna tillät det.

Men en elvärmd bastu drar ju mycket el, o. el kostar pengar. Därför har det känts som slöseri med pengar att knäppa på bastun, både den korta tid jag bott här o. oxo på andra ställen.

Idag räknade jag ut vad ett bad kostar. Om jag räknat rätt kostar ett normalt bastubad 64 cent i elektricitet.

Det är mycket lyx för lite pengarna.

*kastar handuken o. går i bastun*

Spelar: Shelter From The Storm/Bob Dylan

sauna-01-high2

5 svar to “Lyx för 64 cent”

  1. Tankesultanen, bastuhatare.. :) Says:

    Jag skulle snarare säga att det är mycket pengar för lite lyx.. egentligen ingen lyx alls.. varför plåga sig för 7 kronor!? ;)

  2. Aj siiiiiii vafför du älskar bastu juuu ;-)
    Men hon går väl int för 64 cent :-D
    morontrötta kramar från åbo

  3. tomaskarls Says:

    Tank: Du är för mycket fransk för att uppskatta bastun :)

    Loppan: Nej, bilden är arrangerad, som man brukar säga :)

  4. Bastun är en av de bästa sakerna med Finland. Vardagslyx brukar jag kalla det. Då man vill koppla av efter en tung dag på jobbet och komma in i en ny fas är bastun ett väldigt bra hjälpmedel och desutom blir man mycket renare än med bara en dusch.

  5. tomaskarls Says:

    Kicki: Japp, precis så är det!

    Svårt att hitta något som är mer vardagslyx.

Kommentera

