Ett fynd

Gissa vad jag hittade på stan idag, dit jag gick utan att veta varför!

Jo, dessa potatisskalningshandskar!

Och gissa var jag hittade dom!

Jo, på Suomalainen Kirjakauppa! Där låg dom mellan kokböckerna, som enda andra vara än böckerna :)

Jag visste inte ens att det fanns såna o. så hittar man dom på en fuckin’ bokäffär. Dom verkar ju himla praktiska. Ska absolut testas i det snaraste.

handskar-00712

15 svar to “Ett fynd”

  1. HERKKKKKAS! ett par såna har ja ju oxå!!! fick dom av mitt ex i fjol…men ja tror d står nypotatis på mina. va mena han månne me de….?

  2. ett litet tillägg ännu, faktum e nämligen att ja aldri använt handskarna ti o skala potatis, elär alltså att ha på sig när man gör d :-D
    Däremot e dom jättebra ti torrborstning före man går i duschen :-D

  3. Tänkte just att handskarna är bra för nypotatis, för ”gambäpäärona” tror jag inte de rår på. Nypotatis brukar jag annars skala med högtryckstvätten som alltid är inkopplad vid väggen där jag kommer från potatislandet. Du tycker väl inte jag är för bekväm av mig? :)

  4. tomaskarls Says:

    Loppan: Jag tar nog inte ställning till vad ditt ex menade med det :)

    Ja, man kan få en massa konstiga associationer till de här handskarna :)

    Kat :)

    Kicki: Efter att nu ha testat dom, så kan jag konstatera att det mera är fråga om sköljhandskar än skalhandskar. Skalet lämnar nog kvar minsann :)

    Högtryckstvätten låter lite overkill :)

  5. ja vill appppsolut höra de där om associationerna!!!

  6. nemeh, tomas, hu kan du ha skrivi d där 8.54 när klockan baa e 24 över här….
    Mystisch, myycke mystisch…
    Träävli lörda!

  7. Tankesultanen Says:

    Typ det mest onödiga man kan komma på att köpa.. :)

    Gott Nytt År brorsan!! Hoppas allt är väl med dig! Nu har jag kommit tillbax från trevliga Riga med trevliga f d Viking Song! Men den mindre trevliga förkylningen sitter fortfarande i som snön i Uutsjoki..

    L’Auberge Espagnole!! Om du inte sett den filmen än kan jag varmt rekommndera den för dig. Handlar om en fransk ekonomistudent som för att i framtiden kunna få drömjobbet (enligt farsan), måste lära sig spanska. Därför åker han i väg som Ersamus-utbytesstudent till Barcelona på ett år. Där delar han hus med en massa folk från olika länder och råkar ut för en del kul kulturkrockar.. Den borde kunna finnas hos videoturken i Orvas, alternativt på nätet med engelsk text. Filmen är på franska och spanska.

  8. Potatisskalningshandskar… :idea:

    Skalar dom själva potatisen månntro… :?:

  9. tomaskarls Says:

    Loppan: Det är mycket man vill här i världen :)

    Angående klockan, bra att du håller koll! :) Men WordPress, bloggportalen där jag skriver, klocka går en timme före vår här i Finland serrö :)

    Tank: Gott Nytt Farbror!!!!

    Nämen, jag gillar dom här handskarna. Jag kände att dom var ”jag” redan i affären. Ännu mer när jag drog dom på mig :)

    Jasså du har varit till Riga. Kul för dig! Själv har jag trissat här mellan Oravais o. Vasa.

    Angående filmen, dumt att åka till Barcelona för att lära sig spanska eftersom man där talar catalan. Men jag ska se filmen vid lämpligt tillfälle.

  10. tomaskarls Says:

    Josef: Nä, dom skalar inte ens potatisen fast man har dom på sig o. försöker. Det är nog mera sköljningshandskar :)

  11. Tankesultanen, fryser.. :( Says:

    Exakt! De har problem med studierna eftersom en av lärarna vägrar tala spanska.. haha.. ;) Men du måste se den japp, skitkul film!

    Funderar återigen att åka med Sympan här i januari med syrran.. se till att åka ner till stan i så fall!! :)

  12. tomaskarls Says:

    Tank: Kan jag tänka mig…

  13. På nypotais funkar de jättebra!

  14. tomaskarls Says:

    Lilli: Ok, då får jag vänta ett halvår då :)

Kommentera

