Lördag, elä nåå…

Idag är det lördag, antagligen. För man kan inte vara helt säker i dessa tider av total oreda vad gäller veckodagar o. helger. Men lördag borde det vara, fast det känns mer som tisdag.

Anyway, idag har jag hittills lekt husfru genom att diska, tvätta o. städa. Inte heller den här lägenheten verkar vara en sån som städar sig själv.

Nå, nu sitter jag o. väntar på att tvättmaskinen som jag installerade med framgång härom dagen ska tvätta färdisch, så att jag kan gå in till stan en sväng. Egentligen vet jag inte vad jag ska dit o. göra, men här kan man ju inte sitta hela dagen heller. Nåja, det är för att jag väntar som jag skriver så här svamligt. Jag mördar tid, liksom.

Fan va kallt det är mitt i allt! -6,1 nu o. -9,0 när jag vaknade. Ett tydligt tecken på den nya miljöpaniktrenden Global Cooling, om ni frågar mig.

Jag såg att Sauli ska gifta sig idag, med Jenni som är 29 år yngre. Det är ganska mycket, men jag är inte den som dömer någon. Är de nöjda så är det bra.

Jag såg oxo att John Travoltas son har dött. Tragiskt! :-/

9 svar to “Lördag, elä nåå…”

  1. Aj,skönt o höra att fler än jag int vet i vikke år dom befinner sig, vikken dag d elä vikken månad heller för den delen
    Vem va Travoltas son?han kan ju ha vari snygg. Hjälper ju int mycke nu mer men….

  2. tomaskarls Says:

    Loppan: Han var bara 16, stackars pojk!

  3. oj, va ska man säga? live ju som va d e, ha vi alla märkt…på sätt elä annat..

  4. tomaskarls Says:

    Loppan: Hmmmm…

  5. tomaskarls Says:

    Loppan: Nå, ”Hmmmm…”… Brukar man väl säga ibland när man så där inte har något speciellt att säga…

  6. Asså jag tycker det är sjukt hur folk bryr sig så jävla mycket om john travoltas son, ja det är tragiskt, MEN samtidigt så dör hundratals människor i gaza och ni tar inte det lika hårt som JOHN travoltas son, 1000 människor dör och ni bryr er om en! Bara för John travolta är känd ja, annars så hade ni fan inte brytt er, Tänk på folket i gaza också, deras liv är lika mycket värda PRECIS som alla andras!!!!!!

  7. Synd att en sådan ung kille ska dö…….men det är inte alltid rättvist här i världen.

  8. tomaskarls Says:

    Tale: Asså ta o. lugna ner dig lite!

    Bryr o. bryr… En fråga till dig: Uppmärksammar du inte mer när någon du kan relatera till dör än när någon du inte vet om dör?

    Det handlar inte alls om att bry sig eller inte. Det är omöjligt att ta allt elände till sig som händer i världen. På något sätt måste man välja, o. det handlar inte om att rangordna.

    Agility: Livet är inte rättvist. Och det är tur för de flesta av oss.

Kommentera

