Nyårslista

Här sitter jag mitt i natten o. kan inte sova. Då är cyberrymden en bra kompis.

Den här listan med nyårs-stuff har snurrat runt på många bloggar. Jag hade tänkt undvika den, men nu kör jag den ändå :)

Vad gjorde du 2008 som du aldrig gjort förr?
Intervjuade VD:n för Nordiska Investeringsbanken, o. skrev den i Hbl. Och mycket annat i den stilen…
Fick några av dina vänner barn?
Ja.
Dog någon i din närhet?
Inte i min omedelbara närhet, nej, Tack o. lov.
Vilka länder besökte du?
Finland.
Vad skulle du vilja ha 2009 som du saknade 2008?
Ett fast jobb, o. en massa kärlek.
Vilket datum 2008 kommer du att minnas, och varför?
Kanske 23. 6. som var det officiella flyttdatumet från Helsingfors. Det var ändå en stor grej.
Vart tog det mesta av dina pengar vägen?
Till boendet.
Vad önskar du att du gjort mera av?
Motionerat.
Vad önskar du att du gjort mindre av?
Slösurffat.
Hur firade du nyårsafton?
På hemmafest hos Farsan o. Tjejen. Tack ännu en gång, om någon av er läser! :)
Blev du kär under 2008?
Nej.
Vilken var den bästa boken du läste?
Alla artiklar jag skrev i Hbl. Ha, ha, ha…. :)
Bästa filmen?
Blood Diamonds, kanske.
Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag var hem en sväng till Oravais på kaffe o. tårta med föräldrar o. syskon (ett av tre).
Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Casual.
Hur höll du dig från att bli galen?
Hur vet du att jag höll mig från det?
Vilken kändis/offentlig person beundrade du mest?
Barak Obama, som tog sig hela vägen till Vita Huset. Det verkar som att USA kommer att få en president med en hjärna, för omväxlings skull.
Vilken politisk fråga gjorde dig upprörd?
Ellu.
Vem saknade du?
Den av mina systrar som flyttade till annat land.
Vem var den bästa nya personen du träffade?

Jag vill inte rangordna folk, men det var nog mina nya bekantskaper på Hbl under våren.

Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2008?

Tro inte på det som låter för bra för att vara sant. Den lär man sig varje år.

6 svar to “Nyårslista”

  1. […] 04 lista om fjolåret Posted by mymlan under frågelåda, fulblogg, listor   Hittade en lista hos Tomas, och eftersom jag ändå inte kan sova kan jag lika gärna svara på några frågor om […]

  2. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Hmm.. men det typ bästa som hänt dig under år 2008 har jag glömt att framföra faktiskt.. min morsa hälsar och önskar dig ett gott nytt år!! ;) Hon frågade mig återigen om din bloggadress.. omöjligt för henne att hålla reda på dig då du flyttar jämt..! :)

  3. oj ojj, ja e ju lite emot sån därna ja å…men ska man nu ändå måsta göra d…..
    Bara så där…i brist på energi att ta itu me de man faktiskt bord ;-)

  4. tomaskarls Says:

    Tank: Jag har flyttat bloggen två, dos, 2 (!) gånger, det är långt ifrån ”jämt” :) Får hoppas att morsan din hittar hit nu då :)

    Loppan: Någå måst är det inte, men en bra ursäkt :)

  5. japp, nu e d gjort :-) thanx för den, ja kopsa den rätt o slätt av dig (int svarena dock)
    ha en bra Sonntag!

  6. tomaskarls Says:

    Loppan: Ja, jag tänkte väl det. Inte kopsar du väl svaren oxo?! :)

    Jaha, så det är alltså söndag idag då! :) Ha en bra sån du oxo!

Kommentera

