Tråktrettondag

Jag säger bara en sak, att det här har nog varit den tråkigaste dagen i mannaminne. Det blev så tråkigt här på eftermiddagen att jag kom mig för att sortera igenom en massa gamla kläder som jag har i min byrå köpt från Ikea.

Man blir riktigt nostalgisk av att sortera gamla kläder. Jag hittade byxorna jag hade när jag jobbade på Silja Line, dom hade nog gjort sitt kunde jag konstatera. Och sen en tröja som det stod ABI-94 på. Det väcker minnen :) Sen hittade jag en massa som borde kastas eller ges bort. Men jag är så girig att jag har svårt med sånt, eller så är det nostalgin. Ja, vi säger att det är nostalgin. Det låter bättre. Så istället har jag bara omorganiserat dessa plagg tills vidare, så kan jag skjuta på det obehagliga ännu ett tag.

Nu ska jag 1. gå o. hyra en flimm (min morfar talade alltid om att han skulle visa ”flimm” när han plockade fram sin smalfilmsprojektor o. hade visning på garderobsdörren), 2. äta upp de sista resterna av Gårdagens mat. Jag får nog börja göra mindre sattser, det blir rätt tråkigt att äta samma sak flera dagar i rad.

Spelar: Bombtrack/Rage Against The Machine

13 svar to “Tråktrettondag”

  1. Psst, kan int du frysa ner maten då? elä sälja den vi nå mysigt litet gathörn, så där som i New York?
    Fan va nöjd ja e över att mina gamla kläder e utslängda nu när ja läser om din tragiska gamla-kläder-måste-sparas-nostalgi ;-P

  2. tomaskarls Says:

    Loppz: Tjaa, det kunde man väl. Men då glömmer man så lätt bort den :)

    Sälja den i ett gathörn? Hmmm… Ska fundera på det :)

    Jaaa, lyckans ost som är av med kläderna :)

  3. nemeeeeh, int mena ja ju sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå, ditt perversa ting.
    Men okej då, för nu e ja d just. dusch o schlaaaaaaaaaaaaaaafen
    natti

  4. tomaskarls Says:

    Loppan: Ha, ha… Jag funderade på vilket sätt du skulle tolka det :)

    Nati!

  5. just så!ja gissa d….allt du skriver e utstuderat o genomtänkt….

  6. Eftersom du är så uttråkad så måste jag väl börja blogga jag med! Bara så att du har något att läsa två gånger i året. Tyvärr har jag ingen aning om vad jag gör så det blev inga häftiga finesser men jag har fått upp text iaf.

    Vilken film blev det?

  7. tomaskarls Says:

    Loppan: Jess! :)

    Ken Kackur: Ser man på! :) Men då får du sätta in en länk till din blogg. Den som finns under ditt namn nu går till din hemsida. Där hittar jag ingen bloggtext iaf. Jag ser fram emot att få läsa dina blogginlägg! :)

    Det blev filmen Hipp Hipp Hora. På någå sätt hade jag fått för mig att han Lukas Modysson var inblandad i den. Men det var han tydligen inte.

  8. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    En fjortisfilm blev det alltså.. grattis!! Moahaha!! Lol. Asg. MDR. Läste förresten nyss att det bara är galenpannor som bloggar… stod i Metro att om man mår bra behöver man inte blogga.. Så nu vet du det!! ;)

    En dag återstår till sabbaten.. men jag ska faktiskt fira sabbaten i arbetets tecken. Ska jobba på lördag oxå.. det ska löna sig att arbääta.. jomänvisst! :)

    Har Cheb Ken en blogg??? Tss… ;)

  9. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Hmm.. Cheb K är visst bättre på att fota än vad han var på att skriva klart en viss marknadsföringsuppsats..! ;) Men var f-n är bloggen???

  10. Vänta nu då! Måste jag faktiskt A-hreffa hit den? Minns ju inte ens koden.

    Måste ju uppenbarligen må dåligt nu då…

  11. tomaskarls Says:

    Tank: Om det är galenpannor som bloggar, vad är då de som läser bloggar men inte ens bloggar själv?

    Ken: Nu har jag till o. med kommenterat. Men kommentarerna väntar tydligen på att du ska godkänna dom.

  12. Tankesultanen Says:

    Vad är det du insinuerar.. jag läser inte bloggar.. jag läser EN blogg.. så det måste vara någon annan du försöker snacka skit om.. ;)

  13. tomaskarls Says:

    Tank: Men det räcker, för det är en RIKTIG galning som skriver den :)

Kommentera

