Tick tack…

Här sitter jag o. väntar på att tideräkningen ska ticka sig fram ordentligt 20 minuter, så att jag kan knalla iväg till jobbskardagiset.

Ja, jag började där igen igår då, efter många om o. men. Eller, många om o. men var det väl inte egentligen, men jag funderade hit o. dit vad jag skulle göra. Jag kom ändå fram till att det är det bästa alternativet i den här situationen. Förhoppningsvis blir det inte långvarigt.

Finns det förresten ingen out there, som läser den här bloggen, som skulle behöva en bra typ till sitt företag? Utbildad redovisningsekonom, talar svenska, finska, engelska o. spanska flytande. En del franska, o. ein bischen tyska. Har jobbat med olika saker. Har mycket livserfarenhet (för att vara så ung som 34). Lär sig lätt nya saker o. kommer bra överens med olika typer av människor. Är öppen för förslag. Nämen oikeesti, mejla mig isf: tomas.karls(ätt)kolumbus.fi

Ha, ha… Man kan ju alltid försöka, man vet aldrig :)

Annars verkar ju sommaren ha kommit till Österbotten. Det var vinter några dagar, men sen gick den om.

Ok hörni, nu ska jag stänga butiken för den här gången…

Peace!

8 svar to “Tick tack…”

  1. När jag startar min fantastiskt framgångsrika business så behöver jag både en redovisningsekonom och en sommelier, klarar du att fungera som DJ på partyn också?

  2. tomaskarls Says:

    Ken: Vi tar det där när businessen är fantastiskt framgångsrik.

  3. Tankesultanen Says:

    Om du inte vill bli Kenmeisters somalier och allt vad det var, tycker jag att du ska starta din egen redovisningsbyrå! Det har ju jag funderat på i många omgångar, men inte fått ändan ur vagnen i alla fall än.. Om du flyttar över havet kan vi starta det tillsammans!! :)

  4. tomaskarls Says:

    Tank: Jag ska nog inte flytta någonstans nu på en tid, känns det som :)

  5. Hej! Har du sökt till Certia? Rekryterar för fullt just nu:

    http://www.certia.fi/

  6. tomaskarls Says:

    Katarina: Japp! Har sökt, men de var inte intresserade.

  7. Ha du hitta nå? hoppas d dyker opp nå snart!

  8. tomaskarls Says:

    Loppan: Ha, ha… nä inte ännu :)

Kommentera

