Farmors länk

Se om den funkar om jag sätter den hit.

Länken finns här.

2 svar to “Farmors länk”

  1. Tack för länken syns bra här, hade faktiskt läst det tidigare oxå.
    Man får verkligen sympati för misshandlaren här.
    Fortfarande håller storyn för mig, jag har aldrig trott att allt skulle vara sant, det som är väsentligt är ju sant. Det finns en Mia. Det finns en förövare av annan nationalitet. Det finns en Mia med skyddad identitet. Det finns en Mia som erhållit asyl i USA. Med denhär boken som gestaltar en verklighet för 20 år sen har nog ögonen öppnas för många människor gällande våld mot kvinnor. Nu tror jag nog att Mia hamnar att visa upp sig, knappast kommer han nu att hota henne mera efter all uppståndelse. ( fast vem f-n vet alla dessa som nu hämnas på oskyldiga judar på olika platser på vår jord) Jag tycker fortfarande att Marklund hudflängs som den värsta simplaste människa som vandrat här på jorden, och det håller jag ju naturligtvis INTE med om. Hon har gjort mycket som är bra, och som jag ser det handlar det om ren och skär avundsjuka.

  2. tomaskarls Says:

    Farmor: Ok, jag håller inte alls med dig men tänker inte käbbla mer om det. Jag tror inte vi kommer någonvart ändå :)

    Om du accepterar att en bok du köper, eller lånar på biblioteket under kategorin Medicin/misshandel, alltså facklitteratur (läste att den finns där på bibliotek i Sverige) som ”en sann historia”, har de ändringar som Marklunds bok Gömda har, så har du självklart all rätt till det. Men jag tycker inte att det är acceptabelt.

    Jag tycker att Liza har förtjänat den kritik hon får nu. Bara för att hon har gjort mycket bra, så får hon inte skriva hur som helst. Hon är en alltför erfaren journalist o. författare för att skylla på att hon i misstag skrev ”en sann historia” i stället för ”baserad på en sann historia”.

    Sympati för kvinnomisshandlare har Liza Marklund oxo så länge de har rätt hudfärg, rätt religion o. kommer från Sverige, vilket ju framgick av länken som fanns på din blogg.

Kommentera

