Lite eftermiddagsbabbel…

Nu har jag kommit hem från jobbsökardagiset o. sitter o. pimplar på en kaffe. Jobbsökardagiset bjuder på kaffe, så man får dricka så mycket man tål. Men jag brukar försöka hålla mig tills jag kommer hem. Försöker hålla mig från att gå in på någon blogg oxo (lyckas inte alltid). Då har jag något att se fram emot, alltså  att sätta mig ner o. läsa bloggar med en kaffe bredvid, när jag kommer hem. Som att spara godiset tills den tecknade filmen börjar ungefär. Dagens höjdpunkt, typ… Vraiment patetique!

När jag gick från dagiset gick jag via Citymarket för att handla det dagliga brödet. Där gjorde jag det som man aldrig ska göra, nämligen bytte kö. Jag var övertygad om att kön bredvid mig gick snabbare. I verkligheten stannade den helt pga något strul i kassan när jag ställde mig i den. Så jag stod kvar på samma ställe som när jag bytte när jag i den gamla kön skulle ha varit ute ur stugan.

Ikväll börjar den andra spanskakursen. Den borde inte vara utrotniongshotad som den som går på tisdagar. Vid sidan av eftermiddagskaffet är spanskakurserna definitivt vardagens ljuspunkter.

Spelar: Take the Power Back/Rage Against the Machine

3 svar to “Lite eftermiddagsbabbel…”

  1. Är tvungen att upprepa hur bra vi har det på landet då vi slipper överlånga köer och trängsel i mataffärerna. Besökte Stenhaga i mellandagarna och konstaterade ett par gånger för mig själv att jag ”sko fo na feil” att handla dagligvarorna där. Först ska man köa till kassan och sedan bära kassarna/alternativt köra kundvagnen en halv kilometer till bilen. Slutligen blir det att svära alla upptänkliga eder för sig själv innan man är återbördad till riksvägen via de idiotiska trafikarrangemangen som skapats där.

  2. Tankesultanen Says:

    Vraiment patetique.. WORD. ;)

  3. tomaskarls Says:

    Kicki: Nå, nog kan det vara kö på Livsmedel i Oravais oxo! :)

    Tank: Oui!

Kommentera

