Lite morgonbabbel

Nu har jag drömt om jobbsökning, o. jobb jag har sökt, två nätter i rad. Så ingen kan påstå att jag inte tar det på allvar. Drömmarna var helt galna, förstås. I verkligheten blir jag oxo lätt förvirrad (kanske det som ger upphov till drömmarna?!) ibland av alla de råd o. åsikter andra har på vad jag borde göra o. inte göra, vad jag passar till o. vad jag inte passar till, o. ifrågasättande av det jag gjort o. av mina egna tankar om saken. Förvirrad för att olika människor ju tycker olika saker. Nu har jag beslutat att slå dövörat till o. jobba utgående från vad jag själv tänker. Motsattsen har jag ju provat, o. det leder till att man inte vet ut eller in på något.

Sen över till en helt annan sak. I tisdax började en av mina två spanskakurser efter juluppehållet. Tyvärr var vi då 2 pers för lite för att kursen ska kunna genomföras. Så nu tänkte jag uppmana er som bor i vasatrakten o. har en del spanskakunnskaper att hänga med. Det är alltså inte en grundkurs. Jag kan inte säga exakt hur mycket man behöver kunna. Men vi har iaf en bra lärarinna, o. det var pratsamma personer som var med i tisdax, vilket bäddar för en bra kurs. Entonces, alla som nu blev intresserade kan ta kontakt med Gull-Britt Andersén på Arbis i Vasa, o. meddela att de vill delta i Spanska kurs III, Delkurs 6. Venga! Iväg o. anmäl er! :)

Nähörni, klockan går…

confused2

10 svar to “Lite morgonbabbel”

  1. den bilden känns igen juuu…;-)
    Skit d där, när d int blir av me kurser. På min grekiska e d samma 5-6 som fortsätter, år efter år efter år, o vi ha fått speciallov att fortsätta :-D

  2. tomaskarls Says:

    Loppan: Skulle jag kunna grekiska nu så skulle jag skriva ”Va bra!”, på grekiska :)

  3. Πολὐ ωραἰα! ;-)

  4. å nu vet alltså alla me säkerhet att Nunski har knytkalas imo ;-) Vikken himla tur för mänskligheten

  5. Nu ska ja int skriva fler kommentarer för då börjar wordpress skrika :-)

  6. tomaskarls Says:

    Loppan: Intressant! Finns det såna bokstäver på tangentbordet? :)

    Nä, skriv på du bara :)

  7. Ναι, υπἀρχουν, τουλὰχιστον εδὼ ;-)
    Nu e ja helt enkelt SKITtrött, orkar int ens fumla på datorn mer, o då e d allvar :-D
    Najt pamppas!

  8. tomaskarls Says:

    Loppan: Aj, just så…. Du kan ju skriva vilka snuskigheter som helst år mig med dom där märkliga bokstäverna utan att jag fattar något! :)

    Ja, då är man TRÖTT :)

    Nati!

  9. Vadddå snusk då då?

  10. tomaskarls Says:

    Loppan: Inte vet jag… :)

Kommentera

