På tal om…

…halsdukar.

Jag hittade den här i samma plastpåse. Hade nästan glömt att jag fick den här oxo samtidigt som den gröna. Den är ju röd, lite flickfärgad :)

När jag tänker på halsdukarnas ursprung känns dagens situation ändå som väldigt… positiv, förhoppningsfull.

Det handlar om att vara sugen på livet igen. Sugen på att lära sig, sugen på att ta sig ann något…

Spelar: Diamons and Rust/Judas Priest

halsduk2-0081

19 svar to “På tal om…”

  1. Prima, prima! Pricken över läderjackan, I should say! :-D

  2. Jättesnyggt!

  3. Jag tycker faktiskt också att den här är ännu snyggare än den andra :)

  4. halsdukar e bra o ha, om int annat så när man ska ti o bygga snöguube. Du hitta dom lite i sista stund. D e ju vååår i luften ren :-)

  5. mårååån (vi e vakna, e DU d?)
    kom bara på att röd e väl ingen FLICKfärg?? De e mer grisskärt o lila som e flickfärger nuförtiden. Mörk röd ha blitt ganska neutral i d avseende, åtm om man kollar barnkläder.

  6. tomaskarls Says:

    Anni: Maby so.. :)

    Kat :)

    Yvonne: Hmmm…. kanske det, när du säger det… :)

    Loppan: Nå, nu tar du i. Det kändes inte som vår igår iaf :)

    Jo, nu är jag vaken, eller redan för en halv timme sen (0930) vaknade jag faktiskt.

    Det där med flickfärg skrev jag kanske mest för att provocera fram en debatt om stereotypa könsroller, eller vad man nu brukar kalla det :)

  7. Det är en typisk Ken-färg om jag får säga det själv. En som för sådana som desperat söker uppmärksamhet.

  8. tomaskarls Says:

    Ken: Ja, den är faktiskt ganska mycket du.

  9. okeej då, kanske våren va i mina näsborrar. Dessutom va d sonen som sa att d e vår i luften ida :-P

  10. tomaskarls Says:

    Loppan: Ja, ja… skyll på sonen! :)

    Nu ska jag iaf gå ut en sväng för att ta lite smutsig stadsluft. Ska passa på att kolla om jag ser till några vårtecken :)

  11. Så du ville ha en debatt om stereotypa könsroller… Ork int.
    Snyggt var det iallafall, även i dagsljus :)

  12. Men hörrö – se inte så förbannat allvarligt ut då!
    Le, du är fin när du ler :)

  13. tomaskarls Says:

    Kat: Nä, jag ork int heldär… :)

    Maria :)

  14. Måste le (…) åt Marias kommentar. Har hört (sett) den tidigare har jag på känn..:)

  15. här snöar nu…. men d e vårsnö

  16. Jag är kvinna med rätt att tjata!

  17. Och är det nu vi kommer in på diskussionen om stereotypa könsroller..?!!

  18. tomaskarls Says:

    Loppan: Här är det -4 o. lite snö har det kommit. Men inte vårsnö utan ersnö. Ha, ha, hahah, hahahah…. fan va torr den var! :)

    Maria: Tjata på du bara :)

    Kat: Kunde det vara :)

Kommentera

