Äntligen måndag!

Vaknade tidigt idag, så nu har jag en massa extra tid innan jag ska gå. Då kan man köra en meningslös lista, i brist på annat att blogga om.

1. Hur gammal är du om fem år?
Fem år äldre än vad jag var nu.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Ingen idag ännu, o. ingen igår. Träffade inte en ända människa igår.

3. Hur lång är du?
Runt 178 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Matador, av Almodovar

5. Vem ringde du senast?
Någon angående ett jobb. Det var i frdax.

6. Vem ringde dig senast?
Syrra II

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
“Okej”

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Beror helt på ärendets natur.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta

10. När såg du senast din mamma?
I lördax.

11. Vilken ögonfärg har du?

Brun

12. När vaknade du i dag?
Runt kl. 0630

13. Vilken är din favoritjulsång?
Arapapapapapapadia… arapapapapadia….

14. Vilken är din favoritplats?
Hmmm…. ingen aning. Det finns många sätt att tolka den frågan.

15. Vilken plats föredrar du minst?
En lång krogkö när det är -20 o. blåser.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Här i trakten.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Sömnlöshet.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Ids jag inte skriva här :)

19. Hur stor är din säng?
Tillräckligt.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen?

1

23. Hur många landskap har du bott i?

3

24. Vilka städer har du bott i?
Oravais (!), Karis, Åbo, Granada, Helsingfors o. Vasa.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Skor ute, strumpor inne.

26. Är du social?
Ja.

27. Vilken är din favoritglass?
Äter nästan aldrig glass. Men jordgubb är inte helt fel.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Fruktcoctail med vispgrädde.

29. Tycker du om kinamat?

Går väl ann…..

30. Tycker du om kaffe?
Jodå! Men det ska vara med måtta. Annars går det inflation i smaken o. njutningen försvinner.

31. Vad dricker du till frukost?

Först kaffe sen mjölj.

32. Sover du på någon särskild sida?
Nä, jag snurrar som en vindmölla hela natten.

33. Kan du spela poker?
Jag kan spela, men jag är skitdålig på sånt.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja, fast det händer väldigt sällan.

35. Är du en beroende människa?
Inte mer beroende än medeltalet, alla är ju beroende av något på något sätt.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja.

37. Vill du ha barn?
Ja.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Finska, engelska o. spanska. En del franska o. lite lite lite tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Sånt som underlättar livet på någå sätt.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
House.

44. Kan du rulla med tungan?
Ja.

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Det kan jag inte säga, vet inte alltså….

46. Sover du med gosedjur?
Nej. Skulle jag aldrig erkänna här heller ifall jag gjorde det.

47. Vad har du för ringsignal?
Ljudet av en gammaldax telefon som ringer.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Hmmmm… kanske det finns i Oravais?

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

Halsduken som jag visade upp i lördax.

50. Flirtar du mycket?
Beror på situationen. Jag flirtar väl minst när det skulle behövas som mest, kan man väl säga…

51. Kan du byta olja på bilen?
Ja.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Nej.

53. Vilken var den senaste boken du läste?

Minns inte faktiskt…

54. Läser du någon dagstidning?
Jag läser flera på nätet. vasabladet o. Hbl i pappersformat.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nix.

56. Dansar du i bilen?

Ursäkta?

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
NRJ, just nu… Riktigt skräp egentligen…

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Någå angående ett jobb i fredax.

59. När var du i kyrkan senast?
I slutet av augusti.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Matteläraren. Det skulle behövas fler som han i skolan idag. Han hade en sund auktoritet o. en förmåga att få folk att känna sig duktiga.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Några timmar…

Nu efteråt får jag känslan av att jag har gjort den här listan tidigare, men det är sånt ni får stå ut med isf.
Nu måste jag gå. Ha en bra dag alla!

11 svar to “Äntligen måndag!”

  1. ojjjj, ja bara MÅST börja stiga opp tidigare (….)
    Tänk va allt man sku hinna me på bloggen :-D
    Ha en bra dag!
    Pst, du kan ju göra en lista om den ikväll, bäst o sämst o så…;-)

  2. Tror att jag köpt Matador någon gång. Tyvärr var den inte någon av de bättre Almodovar filmerna.

    Angående kaffe så kan man ju variera. Du behöver inte dricka Kulta Katriina hela dagen. Det finns ju Juhla Mocka, President och Meiras Reilu också! För att inte tala om att det finns goda kaffesorter dessutom.

  3. Vaddå begränsa kaffe????

  4. Jag funderade också på om den där listan cirkulerat förut, men jag tror att det bara var en liknande lista. Hmmm… Fegis som inte skulle våga erkänna ifall svaret på fråga 46 skulle ha varit ja :)

  5. Varför bara några timmar? I tältet alltså.
    Jag knyckte listan förresten

  6. tomaskarls Says:

    Loppan: men du stiger väl upp tidigt, på vardagarna?! :)

    Om dagen kan jag bara säga att den har varit intensiv på något sätt. Känner mig helt upp i varv.

    Ken: Jag dricker president.

    Maria: Visste du att frosseri är en av de sju dödssynderna?!

    Yvonne: Fast å andra sidan, skulle jag vara en sån man som vid 34 års ålder sover med nallar o. gosedjur, så skulle jag knappast ha förstånd att hålla tyst om det.

    Kat: Om Gud hade menat att människan skulle bo i tält, så skulle han inte ha skapat husen.

  7. Och det var DEN insikten som slog dig som en sten i huvudet, när du låg där i tältet några futtiga timmar.

    Jag måste haft något filter påkopplat när det begav sig eller så var mottagligheten allmänt dålig :)

    Märks det att jag just vaknat förresten?

  8. Och idag tycks mitt favoritord vara förresten, förresten

  9. tomaskarls Says:

    Kat: Men det märker man ju efter att man legat i ett tält några timmar att det inte är gjort för människor.

  10. Man och man.

    Det KAN ha haft att göra med att jag var ung och nykär när det begav sig. Då står man ut med litet vad som helst :)

  11. tomaskarls Says:

    Kat: Det kanske man gör…

Kommentera

