Gomorron världen!

Uppe tidigt idag igen. Försa gången jag vaknade o. trodde klockan skulle ringa när som helst visade den 0325. Sen när den var 0620 tyckte jag att det var lika bra att stiga upp. Det är tydligen en sån period nu.

Problemet är bara det att man får ordentligt en timme extra tid nu på morgonen, sen blir man dödstrött på eftermiddagen.

Det var någon som hade räknat ut att gårdagen skulle ha varit den värsta dagen i historien. Ok, gårdagen var ganska jobbig, mycket gick fel, men jag har absolut varit med om värre.

Idag händer det på riktigt, idag får han nycklarna till Vita huset o. koderna till kärnvapnen. Barack Obama installerats som den förste färgade presidenten i USA. Det är historia som skrivs. Ändå blir jag inte av med känslan av att folk förväntar sig för mycket av honom. Han har fått någon slags Messias-status. Man får nästan intrycket av att folk förväntar sig att till o. med vädret ska bli bättre med Iso BO i la Casa Blanca.

19 svar to “Gomorron världen!”

  1. Morning :)

  2. mor i röda stugan i skogen Says:

    Jag håller helt med dig och tycker lite synd om Barack! Det väntas alldeles för mycket av den stackars karlen. Han är ju bara mänska han också, eller hur är det? Snart får vi se…

  3. Om Barack bara börjar dagen med en skål Special K så blir nog allt bra skall du se.

  4. måråån!
    Barack o Barack, bara bara Barack….

  5. Det bästa vi kan göra nu är att börja tro på framtiden och vågar konsumera. Köpa ny bil t.ex.

    Om vi tror att världen blir bättre med Barack Obama så blir den det.
    Sampos koncernchef Björn Wahlroos tror på ljusare tider i sommar.

    http://www.vasabladet.fi/wirestory.aspx?storyID=12639

  6. Tycker att psykologen som suttit och lagt ner tid på att i förväg räkna ut den värsta dagen i historien har alldeles för lite att tänka på (läs =med). Värsta dagar i vår historia finns redan gott om och förhoppningsvis behöver vi inte veta i förväg om den värsta. Att ta en dag och säga att den kommer att bli den värsta är på ett sätt som att säga att allt annat hemskt inte räcker. Jag förstår inte alls tankesättet, fast jag reagerade också på nyheten om Blue Monday. Skrattade gott åt bilden du har idag ;)

  7. tomaskarls Says:

    Kat: God eftermiddag!

    Mor i röda skogen med stugan: Jag tror helt klart att Obama blir en bra president. Redan det att han väcker så mycket hopp är ju positivt. Dessutom verkar det som att han har en hjärna. Men ändå kanske folk förväntar sig mirakel. Inte vet jag…

    Ken: Behövs kanske liiiite mer. En Big Mäck Ateria med Kåkis till lunch, så….

    Bara-Loppan: Du menar väl inte att du legat o. sussat ända till nu, då?! :)

    hsg: Jag håller helt med!

    Jag vill gärna tro mer på Wahlroos än på de andra olyckskorparna.

    Leena: Jag vågar nog oxo påstå att det funnits värre dagar.

  8. hej!

    Läste listan du skrev igår och blev nyfiken på vem din mattelärare var? Vi har antagligen gått i samma högstadie men olika år, jag gillade å matteläraren och hans undervisning.

  9. tomaskarls Says:

    Hej Tina!

    Nu har jag ju ingen aning om i vilken ålder du är, om du är mycket yngre eller gammal som gatan, som jag :)

    Läraren jag tänkte på är Tor N. Han är pensionerad sedan ganska länge. Jag minns att han började studera på pensionsdagarna. Han skrev till o. med studenten samma år som jag, 1994.

    Men jag vet oxo att de har en bra mattelärare i högstadiet för tillfället. Jag vet inte hur länge han varit där, men vi är nästan lika gamla. Han är faktiskt en av mina bästa vänner :)

  10. Tankesultanen Says:

    Tss.. 0620 och det tycker du är tidigt.. 0550 var det för mig.. igen! Men så har jag jobbat alla dagar sen förrförra måndagen oxå..! Det ska löna sig att arbääta! ;)

    Snart är det dax för Barack o inta positionen som världens mäktigaste man efter Jesus. Kanske borde man kolla lite på tv från invigningsceremonin.. *gääsp*

  11. JAG TROOOR PÅ WAHLROOS :-)

  12. Tankesultanen Says:

    Jag tror oxå på Wahlroos.. var det inte han med de rosa byxorna utanför Åbo slott?? Han måste vara en man med mycket humor..! :)

  13. vafför e d humor att stå utanför åbo slott i rosa byxor? sku väl va mer humor om han sku ha stått utan :-P

  14. tomaskarls Says:

    Tank: Ja, hoppas du får lön oxo :)

    Loppan: Jag tyckte oxo hans rosa byxor var lite lustiga :)

  15. Jah håller med om att den nuvarande matteläraren är bra =)

  16. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Veolia försvann, Veolia adjö.. I skuggan av glädjen åt att Barre blev president i går, finns glädjen i att det franska skitföretaget som ingen i France vill ha nu försvinner från Stockholm! SL blir Made in Hong Kong.. sen när har det borgat för kvalité!? ;)

    Lön? Tss.. :)

  17. tomaskarls Says:

    Leena: Hmmm… :)

    Tank: Ja, nu yrar du verkligen :)

  18. Nemen var e du nu igen? no blogg??? skäms…

  19. tomaskarls Says:

    Loppan: Lite torka just nu…

Kommentera

