Var fan…

…fick jag kalvfond ifrån?

Jag är ännu smått skärrad av Annis avslöjande om att jag bevisligen använt kalvfond i gårdagens mat, fast jag skrev kycklingfond i inlägget. Det står det oxo i receptet, klart o. tydligt, o. det har jag hela tiden varit på det klara med att det ska vara.

Ännu värre är det att jag handlade fonden igår. Det är alltså inte frågan om att jag skulle ha tagit fel flaska. Jag sprang omkring 5 minuter på Prisma o. letade efter den jävla fonden. Så tar jag helt kallt kalvfond, använder den i maten o. reagerar inte förrän Mrs A. påpekar felet. I should have my fuckin’ head examined!

Jag tyckte nog när jag åt att det inte smakade som när morsan hade gjort samma mat för en tid sedan. Att det var något som inte stämmde. Jag hade något jag gick efter.

Det påminner mig om en anekdot om en person (ska inte avslöja vem det var, men det var alltså inte jag) som jobbade på ett bageri. Personen fick i uppdrag att koka ägg. Efter en stund ropade han åt chefen: ”Är äggen färdigkokade när äggulorna flyter upp?”

7 svar to “Var fan…”

  1. Shit happens :)

  2. tomaskarls Says:

    Yvonne: Obviously… :)

  3. ha ha haa, d där me äggkokande gilla ja
    Å ojj va skönt o höra att d finns andra råddkoppar än jag i detta land :-)

  4. tomaskarls Says:

    Loppan: Ja, vi är i alla fall två :)

  5. Nå, antagligen har du bara tittat på för många Muppet Show-YouTubar med den svenske kocken! :-D Schurdiburdi!

  6. Som när jag fick frågan ”hur vet man att fisken är klar?”
    Svarade ”när den är vit inuti”

    Tystnad…

    ”men om det är lax då?”

  7. tomaskarls Says:

    Anni: Antagligen, jo… :)

    Maria: Hmmm… :)

Kommentera

