Solsemester

Skulle man vara lagd åt det hållet att man tolkar in betydelser i saker som händer, så skulle man kunna tolka det som att det i mitt öde nu ingår att jag ska åka på en solsemester till något exotiskt land.

För det första så drömde jag inatt att jag var i Thailand. Åtminstone uppfattade jag det som Thailand. Jag kände nämligen lite obehag när jag tänkte på tsunamikatastrofen. Jag minns att jag oxo förvånades över hur snabbt livet hade återhämtat sig. Anyway, vattnet var varmt o. kristallklart. Solen stekte o. vinden svalkade. Vi åkte med en sanabb båt o. kollade på exotiska platser längs stranden.

För det andra såg jag att Finnmatkat (som alltså arrangerar resor till solen) hade en drive på Vasa torg idag. Där hade man smällt upp ett tält i vilket man lockade folk att åka på semester. Det slog mig att de knappast kunde få ett mera gynnsamt marknadsföringsläge för solsemestrar. Jamenar, slutet av januari, -5 grader o. lite snö som dalar från himlen, mörker dag o. natt o. långt till nästa långhelg. Vem vill inte åka bort?!

För det tredje såg jag att Jenny lagt upp bilder från Thailand (?) på sin blogg. Bilder som lika väl kunde vara tagna ur min dröm.

Jamenar, det kan ju bara inte vara en slump att allt det här händer inom ett dygn!! Eller hur?! Någon eller något försöker säga mig något.

Eller så inte….

14 svar to “Solsemester”

  1. Klart det! Boka NU! Man ångar aldrig en solsemester. Sålänge man kommer hem med allt närt och kärt i behåll alltså…

  2. tomaskarls Says:

    Jenny: Bra att någon understöder min teori! :)

  3. Någon däruppe censurerade min kommentar igår då jag skrev att det låter roligt med en sån resa och att jag gärna skulle vilja följa med :)

  4. tomaskarls Says:

    Yvonne: Du måste ha ägnat dig åt självcensur för jag hittade ingen sån kommentar i spamfiltret heller :)

  5. Det var jag som censurerade den, Yvonne, och orsaken är naturligtvis att JAG borde få följa med. Allt tyder på det. ALLT. ;-D

  6. tomaskarls Says:

    *fruktansvärt desperat*: Jag satt just här o. tyckte livet är tråkigt o. inget händer o. allt är blää…. Men va har jag att gnälla över när kvinnorna slåss på min blogg för att få följa med mig till södern??!!! :)

  7. Precis.
    Jag kan också ge mig in i striden så får vi till en riktig ”catfight”

  8. tomaskarls Says:

    *fruktansvärt desperat*: Sakta i backarna! :)

    Kat: Ha, ha… :)

    Men vad är det för videor du tittar på? :)

  9. Dom där späda små bortkomna liven har inte en chans! ;-)

  10. tomaskarls Says:

    *mer drsperat än så*: Nu får du lugna ner dig! :)

  11. Ja, kära hjärtandes du får verkligen ursäkta min gaphals till splittade personlighet. Hon borde vid det här laget ha lärt sig veta hut, och det med råge. ;-)

  12. tomaskarls Says:

    Anni: Jååå, jåååå…. Skyll på he no! :)

Kommentera

