Filmvarning!

Ta filmerna Matrix (vilken som helst av dom duger), Fight Club o. Karate Kid (här duger oxo någon mellan 1-13) o. avskilj klyschorna. Blanda sen ner dom i en stor skål. Kläck i två kända skådisar, Angelina Jolie o. Morgan Freeman. De har tidigare gjort sig bra i några filmer, men har nu stått allt för länge i kylskåpet. Därför känns de väldigt väldigt uttjatade i sina roller. Ungefär som att de gör en another-day-at-the-office roll. Som en ståupkomiker som drar samma skämt år efter år, man börjar gäspa.

Använd sedan i huvudsak kryddorna ”Luuuk I am your father” av tillverkaren Star Wars o. ”Aaaaadriaaaaan” av tillverkaren Rocky. Krydda vidare med ”Allmän Klyschablandning” gjord av Holywood enligt smak.

Blanda allt detta ordentligt, red av med Den Gamla Vanliga Kampen Mellan Det Goda o. Det Onda tills det får passlig konsistens, häll ner i ett DVD-fodral o. ni har filmen Wanted.

Det blir fem gäspningar av fem möjliga. Tänkte nästan stänga av i mitten men jag höll ut o. gäspade mig igenom hela.

En person rekommenderade den härom dagen o. sa att den var SÅÅÅ bra. Eh! :-/

8 svar to “Filmvarning!”

  1. Han har en läcker röst iallafall, Freeman

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Angelina är läcker hela hon. Men det räcker inte att vara läcker, för att det ska bli en bra film :)

  3. Det är hon. Men sedan jag när jag fick reda på att hon var dotter till Jon Voight kom jag av mig litet grann

  4. Det låter som om det bara blev äggröra av allt det goda. Hur kan man få till det, baserat på Matrix menar jag. Ettan e ju helt genial!

    Ibland e de bäst att se det gamla goda orginalet istället för nått nykläckt.
    Tack för varningen i alla fall!

  5. tomaskarls Says:

    Kat: Jag tycker att hon är läcker oavsett vem som är hennes farsa.

    Nilla: Jo, Matrix o. Fight Club (ids inte säga något om Karate Kid) är ju verkligt bra filmer. Orginella, nyskapande o. välgjorda. Men här försöker man plocka russinen ur dessa o. göra en ny kaka. Men det funkar inte alls.

  6. Och om du inte läst boken Fight Club ännu skall du absolut göra det.

  7. Wanted var en helt okej film tyckte jag. Inget mästerverk men… gick att se.

    Komedier jag kan rekommendera är: Juno (för vem kan inte känna igen sig hos en 16-årig, gravid, humoristisk tjej?) och sen kom jag inte på någon fler film för jag tror inte att du uppskattar Superbad. Och nya Battmannen är ju faktiskt ganska okej även om det inte är någon komedi.
    En bra (och lååååång) västernfilm är dramat The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford. Se västernBradPittfilmen när du har 160 minuter över.

  8. tomaskarls Says:

    när det börjar: Det borde jag göra då…

    Ken: Som sagt, jag tyckte att det var en riktig skräpfilm. Men det är ju inte första gången våra åsikter om en film går isär :)

Kommentera

