Ägg och snö

”Varför gömmer dom alltid äggen?” Det frågade jag mig idag när jag sprang runt o. sökte ägg i en Sale butik idag. Jag har inte handlat där tidigare. När jag hade allt annat fick jag springa runt o. söka äggen, för att till sist hitta dom ovanför tomaterna o. gurkorna. En gång i höstas sprang jag runt säkert 5 minuter o. sökte äggen på Prisma, för att sen hitta dom i närheten av läskeblasken o. ölen. Vari ligger den logiken? O. på det Sale jag handlade före flytten fanns äggen mitt emot mjölken. Hmm…

Från gömda ägg kommer man lätt in på mängder med snö. Jösses va det snöat/snöar! Jag gick en sväng i stan idag o. det var oplogat o. snö everywhere. Så här (bilden) mycket har det snöat mellan kl. 1730 igår o. kl. 1330 idag. Man kunde kanske få jobb som snöröjare nu?!

sno-0021sno-0011

9 svar to “Ägg och snö”

  1. Tankesultanen Says:

    I min Lidl hittar man äggen vid hushålls- och toapappret.. på samma hylla som tvål och pappersnäsdukar finns. Är DET logiskt?! Jag kommer oxå ihåg hur jag tokletade första gången jag behövde ägg. Men visst, kyldisken ligger nära inpå, med mjölk och smör o dyl..

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Jag brukar börja min äggsökning vid mjölken. Finns dom inte där, kan dom finnas var som helst. Snart kommer man väl till någon butik som har äggen bredvid porrtidningarna! :)

  3. Handlade ägg vid Sale i Oravais idag. De var inte så jättelångt från …tidningarna. Jag kollade inte tidningsutbudet :)

  4. På något sätt skulle det vara ganska logiskt; att äggen fanns bredvid porrtidningarna alltså.

  5. Och på nya S-Market i Vörå finns äggen bredvid kex och småbröd. Ställena är alltså lika många som affärer verkar det som.

  6. äggsökning,ägglossning, ägg….
    Myyyyyyyyyyyyyyyyyysigt me snö! här ha d regna ida, rikit riktigt hederligt vattenregn! Mats därute vid sandlådan ha blitt väldigt smal, o hans ena arm ha fallit av…

  7. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jå, jå… Hur skulle du veta det om du inte kollat tidningarna?! :)

    Kat: Tycker du? :)

    Kicki: Det är ju det jag säger! :)

    17 spam: Som tur är, så har det inte regnat här. Men kanske det börjar nu när det blivit mildare…

  8. Jag skriver aldrig något jag inte tycker..

  9. tomaskarls Says:

    Kat: Det är en bra princip.

Kommentera

