Till allmän kännedom:

Idag var sista gången jag handlade på Citymarket i centrum av Vasa. Har man öppet 5 kassor av 11 i rusningstid o. det är långa köer så signalerar man nog till sina kunder att: ”Gå någon annanstans o. handla, please!”.

Jamenar, jag är ingen besvärlig kund. Jag är ljusår från Tankis på den punkten. Men oxo jag har mina gränser. För det var ju ingen engångsföreteelse direkt.

Annars har dagen varit bra. Mycket nytt o. huvudet känns ganska mosigt, men annars alles gut.

10 svar to “Till allmän kännedom:”

  1. Hahhaa, kommer du ihå Johan Rheborg i kassakön, kan du inte lägga upp den, Pookie? Grattis till första dagen förresten, det blir nog bra detdär :)

  2. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Är JAG besvärlig kund, moi?!? ;)

    Om jag forsätter min pågående räd mot alla busschaufförer kommer jag snart få gå till jobbet hehe.. har på bara ett år anmält tre och två av dem har försvunnit eller bytt linje.

    Däremot kan jag påpeka för dig att jag kunde behärska mig för en tid sedan då jag åt en kebab med en glasbit i.. jag vart faktiskt rätt stolt över mig själv efteråt.. :)

    Bra att din dag var till belåtenhet, nu tar vi en sup kamrat!! :)

  3. tomaskarls Says:

    Sussi: Hur tänkte jag inte på den?! :)

    Jo, det blir nog bra det här…

    Tank: Du är den besvärliga kunden personifierad! Men har man glassplitter i maten tycker jag man med fog kan klaga :)

  4. Det är alltid långa köer vid Citymarket. Jag tror inte jag besökt den affären mer än en gång utan att ha varit tvungen att köa för att få betala (men så var den gången säkert 2 före stängning mitt i veckan typ…). Märkligt ställe det där…

  5. Jag tycker också att det är obegripligt att CM i centrum jämt (nåja, nästan jämt) har så långa köer. Många gånger är det rent hopplöst att hitta den kortaste kön också, för köerna är så långa att de slutar nånstans mellan hyllorna och man har svårt att bilda sig en uppfattning om hur långa de egentligen är. Förr fanns det en snabbkassa för kunder med högst 5 varor, jag tror inte den finns kvar med den idén tycker jag är god.

  6. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Fast min far och farfar är värre.. Min farfar och de Funes är ju mer eller mindre lika.. :)

  7. Börjar bli en ovana att kommentera men det här måste jag bara säga. Ni årvasbor tycks vara lika. Var till vasa igår och letade present åt vår 9-åring. Var till CM i stenhaga och hittade ett par vinterskor som han behövde eftersom vi åker till ruka nästa vecka. Klockan var 6 och det fanns 4 kassor öppna. Köerna var långa och vi tog såklart den kö som gick långsammast. efter 10 minuter i kö sa Mats att jag ska påminna honom nästa gång att han aldrig handlar på CM igen. Han fick stå och muttra i 20 minuter innan vi fick ha betalat

  8. tomaskarls Says:

    Anca: Jo, det är som sagt inget undantag utan mer en regel.

    Yvonne: Jo, dessutom det att köerna ringlar in bland schampot så att man inte kommer fram.

    Tank: Jag kan riktigt tänka mig att det var dina förfäder på videosnutten :)

    Veronica: Men hallå! Vadå ”ovana att kommentera”? Klart du ska kommentera! :)

    Hmmm….. Det var ju en intressant analys måste jag säga. Men jag vågar påstå att oxo andra skulle muttra i det läget :)

  9. Ti allmän kännedom hör nu oxå att du e utvald o -manad på min lilla sida. Ha d bra o lycka till me jobbe juuu!!!!!

  10. tomaskarls Says:

    Loppis: Tack för det! :)

Kommentera

