Antastad

Jag tänkte på det här att bli antastad. Igår på eftermiddagen blev jag antastad tre gånger inom en halvtimme, o. jag tyckte lika illa om det varje gång.

Numero uno. Jag var på väg in till Citymarket (ja, bojkotten funkar inte som den ska) o. en tjej med UNICEF-väst o. hippie-look kom fram o. frågade om jag hade tid att stanna en stund. Tid o. tid, klart man har tid om man vill ha tid, men det ville jag inte.

Numero dos. Jag hade efter långt köande kommit igenom kassan på CM o. en snubbe skulle ha med mig i något jävla Sonera-lotteri. Bah!!! Så klart det fanns en baktanke med lotteriet. S0nera är ju ingen välgörenhetsorganisation precis.

Numero tres. Utanför Alko stod två törstiga killar utan dricka o. frågade alla ”Heeeei, onks sull nelkyt senttiii? (Döööööö, harrrö 40 cent?)”. Det hade jag o. behöll dom för mig själv.

Jag hatar att bli antastad på stan. Så är det bara, oavsett om det är fågan om UNICEF eller törstiga killar/tjejer.

Spelar: Ohne Dich/Rammstein

15 svar to “Antastad”

  1. Numero uno gav mig flashbacks till tiden när jag gick och ”skramlade bössa” för Amnesty. Själv kände jag mig inte riktigt bekväm i rollen men med mig hade jag ibland Gudrun ca 80 år och värsta insamlingsproffset. Hon gick rätt på folk och var inte nådig att tas med om de inte lämnade ett bidrag. Härlig tant.

  2. Då rekommenderar jag inte Thailand, antastarnas land, som semesterort. ;)

  3. tomaskarls Says:

    Kat: Jag får känslan av att jag skulle ha blivit ganska irriterad på Gudrun :)

    Jenny: Ok, jag ska lägga det på minnet :)

    Nämen, Finland är väl nog ett ganska milt ”antastarland” sist o. slutligen. Det är bara jag som gnäller i onödan :)

  4. Förutom detdär med bössan tror jag nog du skulle ha gillat Gudrun. Krutdam med mycket skinn på näsan och ung i sinnet.

    Vad gäller ”antastarland” säger jag bara Gambia. Slår Thailand med hästlängder. Tyvärr för det är ett härligt land i övrigt men att ALDRIG få vara ifred höll på att driva mig till vansinnets gräns.

  5. Såg du på dagens Vbl att Unicef-”antastaren” är intervjuad? Undrar om det är din blogg som har inspirerat reportern till intervjun :)

  6. tomaskarls Says:

    Kat: Ja kanske det…

    Yvonne: Nä, jag har inte läst blade ännu. Jag ska kolla. Jag antar att hon säger något i stil med att folk är så egoistiska o. stressade i dagens samhälle att de inte vill stanna o. snacka med henne så att hon kan ge dem dåligt samvete o. därmed få dem att skänka pengar.

    Knappast är det min blogg som har inspirerat reportern. Jag skrev inlägget igårkväll o. på den tiden som förflutit efter det hinner man inte göra en juttu :)

  7. Ok, jag tänkte mig visst inte för :)

  8. tomaskarls Says:

    Yvonne: Men jag hittade ingen sån juttu på dagens Vbl. Kan jag faktiskt ha varit så blind. Jag bläddrade två gånger igenom det :-/

  9. Tankesultanen Says:

    Men tycker du inte om att bli antastad ens av en söt blondin med stora bröst!?!? Om hon bara säger du har typ fina ögon.. ;)

    Andra antastare à la Tele2 och Amnesty brukar jag typ misshandla.

    Typ.

  10. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    http://en.akinator.com/

    F-n, jag är fast i detta nu då jag egentligen borde pluggish.. den olidligt irriterande anden som gissar rätt varje gång!! ;)

    Har nyligen kommit hem från Xningen.. kul och görbakis efter att ha supit mig full på provsmakning i tax-freeshoppen..!! ;)

  11. tomaskarls Says:

    Tank: Det är ju en annan femma, typ :)

    Jag kan berätta att anden inte känner till Fantomen. Jag besegrade honom alltså :)

  12. Jaha. Och jag som hade tänkt antasta dig med lite erbjudanden om både det ena och det andra. Bäst jag låter bli. ;-)

  13. tomaskarls Says:

    Anni: Nu ska vi inte dra alla över en kam här :) Jag tycker Tank o. du missförstår mig på enkom :)

  14. Nej, det kan jag väl aldrig tro. Vilket sammanträffande. Eller hur, Tankie? Nä, jag tänkte väl det. :-)

  15. tomaskarls Says:

    Anni: Va yrar du om nu?! :)

Kommentera

