Gäsp!

Det brukar ju talas om att folk svänger dygnet upp o. ner när de har semester eller skollov, dvs. är uppe länge på kvällen o. sover länge på morgon. Sen späs det här på o. kvällarna blir senare o. senare.

Jag har råkat ut för något liknande, fast tvärt om liksom. Den senaste veckan har jag varit så trött på kvällarna att jag lagt mig tidigt, vilket resulterat i att jag vaknat tidigt. Vaknar man tidigt så blir man oxo trött tridigare, så man går o. lägger sig ännu tidigare nästa kväll.  Då blir det som idag, man vaknar 0530 pigg som en spigg o. väntar på att man ska få stiga upp. Det känns ganska onödigt.

Nåja, värre saker kan man råka ut för.

Tjaaa, det var väl allt för den här gången.

Över o. ut.

5 svar to “Gäsp!”

  1. Pigg som en spigg, bra uttryck :)

  2. :) Ikväll hinner du väl knappt äta middag då, innan du vill krypa till kojs!

  3. tomaskarls Says:

    Kat: Hmmm… :)

    Yvonne: Nä, det börjar väl bli dax nu. Klockan är snart 6 :)

  4. pigg som en spigg låter bra, sku ja va d nååångång på mårån ens!!
    Hu går d på jobbe?

  5. tomaskarls Says:

    Inge spigg: Jotack, det går bra på jobbet! :)

Kommentera

