Första mars

Idag är det första mars, söndag morgon o. -14 grader kallt ute. Fast egentligen kan man väl inte säga att det är kallt eftersom det inte finns kyla utan bara värme, som hsg påpekade. Det är alltså -14 grader varmt idag. Anyway, en vacker vinterdag håller på att födas.

Tiden rusar. Vi har redan klarat av årets två första månader. De två värsta anser jag. Jämför man året med en dag så är januari o. februari tiden mellan det att väckarklockan ringer, o. att man har duckit kaffe o. ätit frukost. Det är liksom den tyngsta biten. När mars kommer känns det som att man har klätt på sig ytterkläderna o. är på väg ut till whatever man ska göra.

Det känns som att det vore igår när jag satt här under julhelgen o. bävade för att ta itu med jobbsökandet igen. Mycket har hänt sen dess. Om två månader är det Vappen o. första maj. Få se hur livet ser ut då. Men nu bävar jag inte för något i alla fall.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra idag. Dagen är för mig en tabula rasa. Men en promenix någonstans för att söka efter intressanta o. mystiska fenomen i omvärlden ska det nog bli i något skede, bara mängden värme där ute ökar en aning.

7 svar to “Första mars”

  1. Dethär är ingen ”ryggdunkarkommentar” (ler) utan ärligt menat:

    Vilket fint inlägg! Och så har jag lärt mig något nytt också.

  2. Just passing by.Btw, you website have great content!

    _________________________________
    Making Money $150 An Hour

  3. Bloggar du dina mystiska fynd sen, raring? :-) Snälla, gör det!

  4. tomaskarls Says:

    Kat: Men den är misstänkt lik en ryggdunkarkommentar :)

    Mike: Nice to see you here! I guess you speak swedish then, since you think the content of my blogg is great :)

    Anni hani, det beror helt på hur mystiska fynden är. Det är ju inte säkert att man hittar någå mystiskt heller :)

  5. Du kan väl istället för att tala om varmt och kallt säga som meteorologen och flygkaptenen att temperaturen i Vasa idag är minus 14 grader Celsius. Det är mycket över absoluta nollpunkten, närmare bestämt 259,16 kelvin.

  6. :) Jag ger jättemånga ryggdunkarkommentarer, men de är likförbaskat alltid väldigt ärliga och välmenande :)

  7. tomaskarls Says:

    hsg: Ja det kan jag :)

    Yvonne: Hmmm…. :)

Kommentera

