Fallet Mymlan

Jo, jag tänkte bara säga att jag känner henne. Fast jag har aldrig träffat henne ansikte mot ansikte, utan bara tangentbord mot tangentbord.

Mymlan, eller Sofia som hon heter, är min första cyberkompis. Vi stötte på varandra på en debattsida i början av 2005, tror jag att det var. Egentligen lärde vi känna varandra genom att vi råkade riktigt i luven på varandra i en debatt. Men sen redde det upp sig o. vi hade ofta en likadan syn på många kontroversiella frågeställningar.

Det var via Mymlan som jag första gången hörde om något som kallades blogg. Hon meddelade helt kallt en dag att hon skulle sluta skriva på debattsidan o. börja blogga istället. På den vägen är det när hon idag börjar blogga professionellt.

Själv var jag tveksam till bloggandet på den tiden. Men sen gick det om o. the rest is history, som man brukar säga.

Så lycka till med det nya bloggandet Mymlan! Om du nu läser det här… :)

3 svar to “Fallet Mymlan”

  1. klart jag läser… :)

  2. tomaskarls Says:

    Mymlan: Kul!! :)

  3. […] Glad har jag också blivit idag av alla gratulationer, alla hejarop och all länkkärlek. […]

Kommentera

