R.I.P?

Det känns som att mitt nya jobb kommer att bli döden för min blogg. Min skalle är helt tom när jag kommer därifrån, dränerad på energi. Rent fysiskt är jag inte trött, men i skallen är jag utmattad. Orkar knappt klicka mig igenom de vanliga bloggarna, o. jag hittar inget att skriva om.

MEN, det kommer ju inte att vara så här hela tiden heller. Allt är nytt nu o. det tar ju ut sitt. Dessutom har min lärarinna i Logistic Coordination, tjejen som jag ska vikariera sen när hon är mammaledeig, varit på semester den här veckan. Så jag har försökt hålla i trådarna…

SÅ, missförstå mig inte! Jag gillar mitt nya jobb.

Här nedanför en låt som jag hörde på radio i morse. Det slog mig att den ju är himla bra. Det slog mig oxo att jag känner igen mig i texten…

11 svar to “R.I.P?”

  1. neejneeejneeeej, klart du ska blogga juuu!!!! d e allti så där, tror ja, när man börjar me nå nytt. 1a tiden e man trött som en skjuten gnu, de jämnar ut sig sen…hoppas ja….va ska ja annars läsa?

  2. Håller med Loppan, det jämnar säkert ut sig sen *hoppas* :)

  3. Månne inte du har det i blodet, bloggandet. Hoppas det.
    Låten var bra.

  4. Allt blir en vana och man orkar mera än man tror. När jag ser tillbaka på den tiden när barnen var små med det merjobb det medförde vid sidan av mitt arbete så vet jag inte hur jag orkade.

  5. Tankesultanen, yrar på morgonkvisten.. Says:

    Det är klart du orkar blogga.. om 1 år går jobbet på rutin ju.. du sitter mest på din gigantiska bak och pöser med magen.. livet leker.. och du håvar bara in stålarna.. Allt svårt blir lätt en dag..! ;)

    Hoppas du har en bra sabbat och hejar på Caroline af Ugglas ikväll!! Vet jag att du gör.. not. :)

  6. tomaskarls Says:

    Loppan: Jo, visst är det så. Jag tog det inte på allvar själv heller, bara en känsla jag hade igår :)

    Vad du skulle läsa annars? Dostojievski, tex. Vi ligger ungefär på samma nivå rent litterärt. Mohahahahaha… :)

  7. tomaskarls Says:

    Yvonne: Jo, det gör det förstås…

    Kat: Jo, det är väl ganska inrotat i systemet vid det här laget :)

    Kicki: Så är det…

    Tank: Vilka livsvisdomar! :)

  8. Moahhahahaaahha på du, försökt mig nog på Dostojevski oxå medan ja studera (man kalla d så då…) ryska vi ÅA :-D
    Föredrar dina ”verk”

  9. tomaskarls Says:

    Loppan: Vilket smicker! Kan du framföra det åt Nobellkommitén?! :)

  10. tomaskarls Says:

    Loppan: Jag har det inte. Du får googla :)

Kommentera

