Babbel i ottan

Det blev en tidig väckning idag. Vad jag vaknade av vet jag inte egentligen, men klockan 0523 kunde jag inte sova mer.

Jag tänkte på det här att Metallicas konset i Stockholm blev inställd i söndax på grund av att sångare drabbades av akut magsjuka (nä, det var inte därför jag vaknade). Tänk om det skulle gå likadant när Vickan o. Daniel ska gifta sig. Tänk om Vickan eller Daniel skulle drabbas av akut magsjuka på sin bröllopsdag på samma sätt som James Hettfield drabbades nu i söndax. Vilken katastrof! Vilken scandalo!

Det råder en mindre hysteri över det bröllopet redan. Tänk om prästen på den stora dagen får stiga fram i kyrkan o. säga att bröllopet är inställt pga magsjuka. Då är det liksom bara att plasta in den svindyra maten som svenska skattebetalare pröjsat för o. slänga in den i kylen. De tillresta gästerna får åka tillbax hem o. ta sina gåvor med sig. Knugen får hänga fracken o. medaljerna tibax i garderoben (fast han har väl någon som gör det åt honom). Osv…

Nåja, sånt sitter jag o. funderar på kvart över sex en tisdagsmorgon i mars 2009. Nu ska jag sluta med det o. ta den första biten av det dagliga brödet.

6 svar to “Babbel i ottan”

  1. … eller ännu värre: Tänk om fotografen blev sjuk!??!!

  2. tomaskarls Says:

    Ken: No offence, men fotografer (för jag antar att Vickan o. knugen fixat fler än en) är inte direkt oersättliga. Medan det är svårt, ja nästan omöjligt, att ersätta Vickan, Daniel eller James.

  3. D där bröllope…när e d ens menat att d ska bli av? följer int rikit me sån härnt i tidningarna…
    Dom kan ju båda dö smäll & fall i ett turbanattentat före d, lixom..
    Va ska man hetsa för?

  4. tomaskarls Says:

    Loppan: Sommaren 2010, jag följer förberedelserna minutiöst :)

  5. ja märker ju d ju ha haha ha

  6. tomaskarls Says:

    :)

Kommentera

