Måsan

Ett säkert vårtecken är ankomsten av de första Måsarna. Det är när det första måsskriet för året ljuder som man vet att klockan klämtar för kung vinter.

Under dagens exkursion till Byhåla såg jag de första måsarna för året. Det var ett gäng som lyfte från farmen o. flög bort över Hästhagan med riktning Oravaisfjärden.

Under dagen noterade jag oxo ett ålderstecken hos mig själv. Det var nämligen födelsedaxkaffe för brodern som fyller 20 kommande vecka. Där på golvet kröp den yngre av de två systersönerna omkring. Det slog mig att det ju nästan var igår som den nu 20 år fyllande brodern var lika liten :-/

9 svar to “Måsan”

  1. Uuuuh! Du är verkligen urgammal, Tomas! Joinar du mig till ättestupan?
    :-[

  2. Ska ni säga… här är det mitt BARN som snart fyller 20. Inte nog med det, det är barn nr 2 som snart fyller 20…

  3. tomaskarls Says:

    Anni: Ja, vi går :-[

    Yvonne: Oj herre gud!!! :-[

  4. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Lastgammal skulle jag säga att du är.. ;) Fast grejen är väl den att 20-åringen oxå tycker han är gammal. Eller? Beror på vem man frågar.. Typ som min kollega på 87 höstar som tycker att hennes bekant på 50+ är bara barnet.. :)

  5. tomaskarls Says:

    Tank: Jo, så är det ju. Jag bara gnäller… Jag är ju bara barnet.

  6. Det är väl enda gången på året som man gillar måsarnas skrän:) Våren är en härlig tid, även fast man är äldre än 20.

  7. tomaskarls Says:

    Kicki: Måsarnas sång kan väl vara vacker i måttliga mängder :)

  8. haha.. då e d ju int på dej själv som du hittar ålderstecken, utan på din bror! Så d e nog bara att gratulera nu:)

  9. tomaskarls Says:

    Fia: Hmmm.. så kan man ju se det oxo… :)

Kommentera

