Lite viktig…

…kände jag mig idag när jag satt på Iso W.  kordinerandes logistik o. en kollega från min gamla arbetsplats ringde.

Först uppfattade jag bara att det var någon som ringde från Hufvudstadsbladet men inte vem det var. Min spontana tanke var att det var någon som skulle försöka sälja en prenumeration på tidningen till mig. Men ganska snart föll poletten ner o. ljuset gick upp angående vem jag talade med, o. att han inte alls försökte tråka på mig någon tidning.

Det visade sig att en Hbl-läsare i Sverige hade googlat o. hittat en artikel om vin som jag skrev under min korta karriär som journalist. Hon uppfattade tydligen mig som en auktoritet på området o. beslöt att mejla några frågor i ämnet till mig. Eftersom den adressen inte funkar längre mejlade hon kollegan, o. han skickade mejlet vidare till mig.

He, he… :) Rätt lustigt att det finns folk som läser ens alster nästan ett år efter att de har blivit publicerade.

Från det ena till det femte, nu ska den här vinexperten våga vägra dator en stund o. gå ut o. motionera. Jobbet på Iso W. är extremt stillasittande, så det kommer att sluta med en katastrof om inte regelbunden motion kommer in på schemat nu. Påminn mig någongång om att jag har sagt det här :)

10 svar to “Lite viktig…”

  1. Oh yes… ska påminna och påminna och påminna. Nejmen visst behöver man röra på sig när man sitter still hela dagarna.

  2. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Forget it.. ölmage ger pondus! :)

  3. tomaskarls Says:

    Jenny: Skulle jag komma upp till hälften av ditt sportande, så vore det en bedrift :)

    Tank: Men brudarna gillar tvättbrädor :)

  4. Min första tanke var att nu har någon hittat och läst din artikel där du lovordade Beaujolais men stavade lite annorlunda.

  5. tomaskarls Says:

    hsg: Jag försöker glömma den artikeln, pga stavningsmissödet. Ytterst pinsamt :)

    Fast jag håller inte med om att jag lovordade…. få se nu då *koncentrerar mig* Beaujolais :)

  6. Nej vi föredrar tvättmaskiner :)

  7. tomaskarls Says:

    Kat: Det säger du bara :)

  8. Fotot är givetvis av din sportutrustning. Andra har vattenflaskor men joggande vinexperter har ju ett passande rödvin med sig på rundan.

  9. Vinexpert, jojo… *ler sarkastiskt* Nä, men tänk vad skoj att få respons på artikeln så där länge efteråt!

  10. tomaskarls Says:

    Ken: Så är det… :)

    Yvonne: Jo, det var väldigt roligt.

Kommentera

