Va, torsdag redan?!

Man brukar säga att tiden rusar, eller att tiden flyger iväg, ”time flies” på engelska. Det kunde inte stämma bättre just nu. Just var det måndag o. nu är det mitt i allt torsdag.

Dessutom är vi i den senare delen av mars redan. Just var det ju julhelg o. snart får man börja leta ris till midsommarstången. När midsommaren kommer är det oxo ett år sen jag flyttade från Stan, o. ännu finns det flyttlådor från den flytten som är ouppackade. Plus några från den andra.

Ytterligare är äggen färdigkokade redan. De, som jag lade på kokning för bara 8 minuter o. 15 sekunder sedan.

Vilket zvammel…

9 svar to “Va, torsdag redan?!”

  1. Hepp du äggemannen ;-)
    Svammel o fladder e livets basingredienser, plus äggena förstås
    ha en bra dag!!!

  2. tomaskarls Says:

    Loppan: Ägg är mycket användbart, jo. Det är lite sent att önska dig en god dag, så jag önskar dig en god natt istället!! :)

  3. same same :-) o trevli helg förståsss, skööönt!

  4. tomaskarls Says:

    Lopzz: Ja trevligt allt möjligt!!!

  5. Du har så rätt. Och strax är det fredag dessutom, innan jag ens hinner avsluta torsdagen!

  6. avsluta torsdan? ja tror ja e kvar nånstans mitt i tisdan ja ;-)
    Trevligt alltmöjligt på oss va d ja!

  7. du har en liten presang hos mig…

  8. Kikade in på din sida och kan väll konstatera att tiden sprungit iväg ännu mera sedan du skrev. Men nu har den ju sprungit fram till härliga fredag så nu kan vi sakta ner tiden lite och låta det va helg länge. Ha en bra dag

  9. tomaskarls Says:

    Ken: Du behöver inte påpeka det uppenbara, att jag har rätt alltså :)

    Loppan: Jag är oxo kvar där någonstans :)

    Helen: Där ser du! :)

Kommentera

