Two down one to go

Två av dagens tre spikade aktiviteter avklarade, frissan o. disken. Nu återstår bara kalaset.

Kat. undrade i en kommentar här under vad födelsedagsbarnet ska få. Han ska få en boll som han kan leka med tills han lär sig prata o. läsa (nej Kat, han kan inte läsa ännu fast han är ett år). Det måste ju vara ganska tråkigt att inte kunna varken tala, skriva eller läsa. Man gör inte så mycket i bloggsfären tex.

Under smalltalket med frissan idag berättade hon att frissor har mycket jobb på sommrarna. Delvis pga att det är många som lovar varandra evig (!) kärlek o. trohet. Hon berättade att det är vanligt att bruden springer till frissan många gånger o. provar ut en frisyr. Det problemet hade/har (jag vet inte om hon är gift) Sinéad O’Connor.

Vi kom oxo in på ämnet bloggar. Jag har som princip att inte gå omkring o. predika om min blogg, men om ämnet kommer upp brukar jag nämna att jag skriver en bloggeliblogg. Så få se om hon hittar hit nu :)

Spelar: Night Of The Living Basheads/Public Enemy

På bilden, Sinéad.


2 svar to “Two down one to go”

  1. Sinead har varit gift 2 ggr, har 4 barn, är lesbisk, har blivit prästvigd och sedan bannlyst av katolska kyrkan. På något sett verkar mitt eget liv litet tamt i jämförelse.

    Och gossebarnet verkar ha jättetråkigt förmodar jag :)

    Däremot kom jag på en massa karlar och kvinns som hålls med bollar och jag tror nog de är skriv o läskunniga. (Åtminstone när de ska skriva på kontrakt och sånt.) Så tyvärr, tyvärr bollen kan du inte återkräva och återanvända. Nice try though.

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Jamen JÖSSES!!!! Vilken kvinna!!! :)

    Nej, jag tror att folk som spelar fotboll gör det för att dom inte kan skriva eller läsa :)

Kommentera

