Unikt för Finland

När jag läste det här kom jag att tänka på en artikel jag skrev i Husis en gång (jag hittade den inte på nätet så här snabbt nu).

Den handlade om säkerhet i hemmen. Jag talade med en brandsäkerhetsexpert o. han tog upp det här problemet vi har i Finland, nämligen att folk torkar kläderna ovanför bastukaminen, så faller ett plagg ner o. eldsvådan är ett faktum.

Det orsakar många bränder i Finland varje år. Och jag minns att han poängterade o. underströk att det här är absolut unikt för Finland.

Så nu vet ni det. Låt bli att torka kläderna ovanför bastukaminen!

10 svar to “Unikt för Finland”

  1. Tankesultanen, nu mätt.. Says:

    Måste man vara ett ljushuvud för att inse det? Ungefär som folk som sätter levande ljus på tvn.. ;)

    Rågrutorna ligger nu i sophuset och min feta mage fylldes i stället med en starktkryddad och äkta turkisk kebab.. en av de godaste jag ätit faktiskt. Så ut med dig till Säärholmen och kebaberian där intill t-banan! Bonsoir! :)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Ja det måste man…

  3. Men det är ju så praktiskt att torka kläderna i bastun…

  4. Nog är det praktiskt men har sett på nära håll tyvärr hur förödande konsekvenserna kan bli…

  5. tomaskarls Says:

    Yvonne, je suis choquée!!!

    Nåja, efter det här kan du inte påstå att du inte blivit varnad iaf.

  6. tomaskarls Says:

    Kat: Hmmm…

  7. Det går helt bra att torka kläder i bastun, men inte i närheten eller ovanför kaminen.

  8. tomaskarls Says:

    Kick: Nå joooo…. Det var nog så jag menade oxo.

  9. Tankesultanen Says:

    Moi aussi je suis choqué.. det där trodde jag inte om min habibi Yvvan.. inte heller att du Carlos var en quinna.. ;)

  10. tomaskarls Says:

    Tank: Nä, du är inte ensam om det…

Kommentera

