200 000 Pannlappar från Pargas

En morgon för inte så länge sen surfade jag in på Sussi, Tankar Ur Gyttjans blogg. Det var tidigt på morgonen det här (nej, jag hade inte sovit över), o. jag noterade att det under kvällen före varit tävling om vem som skulle bli hennes 200 000:ende besökare. Jag slängde en blick på räknaren o. den visade 200 001.

Fast det var en träff ifrån så var Sussi hygglig nog att utropa mig till vinnare, när den som varit 200 000:ende inte hade gett sig till känna. Och idag fick jag priset, en hakla… pannlapp som Sussi gjort själv. Tack Sussi! :)

Jag kvävde en impuls att köra en ”Vad föreställer det här på bilden” tävling här på bloggen, när det slog mig att en uppretad Sussi med en vass kniv säkert kör 350 km, den ungefärliga sträckan mellan Vasa o. Pargas, utan att lugna ner sig.

Här under kan ni se pannlappen. Den kommer säkert att dyka upp i framtiden oxo, i ett eller annat sammanhang.

pannlapp-002

Pannlappen med sin nya rumskompis.

pannlapp-006

8 svar to “200 000 Pannlappar från Pargas”

  1. oj parrrrrgas, vikken nostalgikick, tänk att du tar opp min ällllskade hemstad på bloggen :-D

  2. tomaskarls Says:

    Loppan: Visste du (nä, hur skulle du kunna veta det, du går väl aldrig dit) att jag har jobbat på Alko i Pargas?! :)

  3. Rätt tänkt, bror! Jag har kört längre än så i ilskon.. :) Men titta så snyggt den vulgo-kitchiga går ihop med din stiliga handske. Pärrfekt! :)

  4. tomaskarls Says:

    Sussi: Jag kände på mig det :)

  5. nemeh, va sku jaG i alko o göra???

  6. tomaskarls Says:

    Loppan: Exactamente!

  7. Detdär med vass kniv låter bekant på något sätt

  8. Kat: Hmmm…

Kommentera

