Diesel

Inatt drömde jag om dieselmotorer (skall inte förväxlas med detta). Det berodde antagligen på att jag igår o. idag är på en introduktionskurs för nyanställda på Iso W. På programmet igår stod ett besök till det allra heligaste, nämligen motorfabriken i Vasa. Det var väldigt intressant o. det skulle ha funnits mycket att fotografera o. lägga upp här, men jag har en känsla av att det inte skulle ha uppskattats. Så fotot är inte mitt utan något som vem som helst hittar genom att googla.

Sovmorgon blev det idag, eftersom kursen börjar först 0830.

Brumm…….

10 svar to “Diesel”

  1. oj, spännande! försov du dig ens?

  2. Du gjorde helt rätt då du länkade till Rudolf Diesel. Han är mera aktuell än någonsin nu. Inte bara för stora diesel- och gasdrivna motorer utan även då det gäller motorer för personbilar.

    Fantastiskt att du lyckades få jobb på precis rätt ställe. Du har väldigt goda framtidsmöjligheter där. Lägger in en länk till en sida på ”Forum för ekonomi och teknik.” Det är en bra beskrivning av en ljus framtid för Wärtsilä och Vasa.

    http://www.forum-fet.fi/main.php?pId=170&liveVersion=2008-10

  3. tomaskarls Says:

    Loppan: Nä, inte ens i närheten :)

    hsg: Jo, jag är väldigt nöjd…

  4. tusen tack hej, d va en superidé!

  5. alltså d där hörd ju int hit men ja mena d du klämd till me i mitt inlägg om greek lessons ;-)

  6. Lavemang™ Says:

    skulle det du såg och i princip hade kunnat fotografera ha kunnat användas till någon nytta i industrispionage hänseende. Jag tvivlar, men de är rädda om sina revir de där storföretagen.

  7. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Hmm.. jag tycker det låter megaträligt.. :( Mitt jobb är mycket intressantare.. t ex just nu extraknäcker jag som tf Ekonomidirektör då da boss är på semester.. och största delen av tiden sitter jag och pratar strunt och plockar navelludd.. ;)

    Funderar faktiskt på att arbeta i helgen oxå. För jag älskar mitt arbete. :)

  8. Tank>> jag är helt övertygad om att skjortan uppfanns av just en ekonomidirektör. Skjortan möjliggör navelluddsplockande utan att man måste sitta med bar överkropp på jobbet.

  9. Tankesultanen, yrar.. Says:

    Cheb Ken: Haha.. du kan mycket väl ha rätt.. en ekonomidirektör är en mycket kvicktänkt person.. ;) I dag kollade jag på mina medarbetare för sista gången klockan 15, sen bar det av hemåt.. på toppen är det kallt och ensamt.. MEN.. till ens privilegier hör att man egentligen aldrig behövs och därför kan gå hem när man vill så länge man bara delegerar arbetet! :)

  10. tomaskarls Says:

    Loppan: Just ja… Jag funtsade först vad det var jag missat :)

    Lavis: Knappast, men det är ju helt klart att det måste finnas en sån policy i stora företag. Att folk inte går omkring o. fotar där man tillverkar det som är företagets kärnprodukt.

    Tank: Pratar strunt, plockar navellud o. arbetar på söndagar :)

    Ken: I doubt it :)

    Tank: Hmmm…

Kommentera

