Mördarveckan

Kurs, annan skolning o. möten har gjort arbetsdagarna väldigt långa denna vecka. Pust! Det är typ testbild i mitt huvud nu.

Jag hade tänkt att jag skulle slänga in en brandfackla om ekologisk mat här på bloggen men just nu hittar jag inte de rätta formuleringarna. Det var på den här linjen jag hade tänkt vara. Att äta ekologisk mat är att tokslösa med naturresurserna, ungefär som att ta bilen med V8 motorn när man ska hämta tidningen de 50 metrarna till postlådan. Skillnaden är bara att det tidigare nämnda är politiskt korrekt medan det andra inte är det.

Jaha… Vad ska ni, bästa bloggläsare, göra i helgen då? Själv ska jag gå i bastun nu, sen får vi se…

12 svar to “Mördarveckan”

  1. Jag har städat, helt tokmycket, så jag ska drikc avin och njuta av städ-skörden och så tror jag det blir en avstickare från min kolhydratslösa livstil imorgon. Vi har nämligen för avsikt att förtära en Dr. Sweden -pizza från Dallas! Mm, mm, good! :)
    Trevlig helg!

  2. Tja, här är vi lite småberusad efter en after work och nu stundar en skön lugn helg med tevetittande, träning och förhoppningsvis mycket sömn. :)

  3. tomaskarls Says:

    Liza: Formuleringen ”drikc avin” gör mig lite bekymrad. Tyder på förnekelse, man vill inte skriva vad man VERKLIGEN ska göra, alltså dricka vin :)

    På tal om pizza, har du testat denna?! Finns åtminstone på Prisma i Vasa. Lönar sig att testa! Det här skriver jag inte för att jag känner produktchefen personligen, utan för att det är en bra produkt :)

    http://www.raffaele.fi/

    Jenny: Låter nice… Själv måste jag nog fara till jobbet imorgon. Det ska inte bli någon vana, snarare ett undantag nu i början. Men den här veckan har varit extrem, o. det finns mycket oprocesserade majl :-/

  4. Gaah, jag är världens keyboard-analfabet!! Ibland tar det en hel j*vla evighet innan jag får fram vad jag vill ha sagt i ren och rättstavad svensk textform! ;)
    Tack för Pizza-tipset, de där såg riktigt smarriga ut! Jag ska ha dom i minnet nästa gång det blir aktuellt med Pizza!

  5. Jag har införskaffat ny bil idag Mer spännande än så blir mitt liv inte. Och då tycker jag bilar är rätt ointressanta.

  6. tomaskarls Says:

    Liza: Tycker jag du ska ha… :)

  7. tomaskarls Says:

    Anni: Alltid något :)

  8. Håller med Marit Paulsen i denna fråga, det håller på att bli alltför mycket fokusering på fel saker i en värld där en stor del av världen svälter medan vi bränner upp säden… ”Ska vi odla ekologisk mat, äta GI-dieter och dessutom odla drivmedel till våra bilar – när det leder till att de fattiga får svälta?”

  9. Kvällens program: bortbjudna till goda vänner på mat och dryck..
    Imorgon eventuellt huvudvärk.. :( Ha det bra!

  10. tomaskarls Says:

    Kicki: Men hur får du in GI i det här?

    Monica: Allt har sitt pris :)

  11. GI-kommentaren är ett direkt citat av Paulsen och jag tyckte väl också att det var lite malplacerat, men det andra överensstämmer med min åsikt.

  12. tomaskarls Says:

    Kicki: Ok, jag missade det i Paulsens inlägg. Hon kanske blandar ihop GI o. LCHF.

Kommentera

