Glas i maten II

I en kommentar till förra inlägget menar Jenny att glassplitter i ett ägg vore ett verkligt mysterium, något som verkligen borde göra oss förbyllade.

Döm av min förvåning när jag läser att det faktiskt hänt, iaf om man ska tro Sanningsfabriken.

Hittar man glas i ett ägg så ser jag ingen annan förklaring än att det är hönan själv som är skyldig. Det finns liksom inte så många andra man kan misstänka, inte så länge skalet är helt iaf. Snacka om bindande bevis!

Ska man tolka det här som att hönsen nu tagit saken i egna händer gällande djurskyddsaktivism?

vegan_farms2

4 svar to “Glas i maten II”

  1. Fokuseringskonstens drottning är Vanja Lundby- Wedin.

    Hörde för en stund sedan hennes presskonferens att hon skall börja fokusera nu på tre saker och sedan även fokusera på att vara ute och träffa folket. Efter timmar i möte har man kommit fram till vad hon skall säga till folket. Fokusera är ordet.

  2. tomaskarls Says:

    hsg: Jag har inte följt med Vanja-gate så noga, men nog verkar det konstigt när hon säger att hon inte visste, o. ändå sitter kvar. Vad är det mer hon inte vet?

  3. Det är klart att hennes agerande att sitta i styrelser och inte riktigt veta vad som står i årsberättelsen om VD förmåner. Hennes egna och andra LO pampars pensioner som upprör LO medlemmarna och att det är det som är huvudsaken i denna uppståndelse.

    Men rätt ofta fokuserar jag på något som kan tyckas oväsentligt i sammanhanget. Denna gång reagerade jag på att hon på presskonferensen efter mötet gjorde en lång uppräkning av vad hon skulle fokusera på. ”Jag skall fokusera på dett, jag skall fokusera på datt, jag skall fokusera på dutt och så skall jag fokusera på att åka runt i hela landet och träffa folk.” Hon har tidigare fokuserat på över 20 styrelseuppdrag så nog är hon en baddare på att fokusera. Skall man fokusera så är det bara en enda sak som gäller. Det var bara det jag ville ha sagt.

  4. tomaskarls Says:

    hsg: Jepp, jag förstår din poäng.

Kommentera

