Glas i maten

Gomorron på er sjusovare!

Va fan är det frågan om med den här glasmaten? Tidigare har man ju läst om att det förekommit i Sverige, men nu tycks det finnas här oxo.

Jag är skeptisk som vanligt. Om det hade hittats glas i ett parti av en produkt från en producent så skulle jag kunna tänka mig att någon lyckats sabotera dit det. Men när det börjar förekomma lite överallt i olka matvaror så börjar jag tvivla. Man får fråga sig om det är frågan om en masspsykos, att folk börjat inbilla sig, att folk köpt någå dålig mat med någån orenhet i o. då direkt kopplar det till glasmaten.

Fast jag kan ju ha fel. Spottar man ut en glasbit så finns det inte mycket utrymme för tolkning.

Inget glas i mitt morgonkaffe. Nu ska jag äta ett ägg o. en reissumies, o. vara extra uppmärksam på glassplitter.

Edit: Nu har jag ätit, o. tammig o. fan om det inte fanns en liten glasskärv i saltet jag lade på ägget?! Det såg precis ut som ett saltkorn, men hade en lite avvikande färg. Väldigt likt ett vanligt saltkorn, men man vet inte. De här sabotörerna är ju väldigt skickliga, så det kan mycket väl ha varit glas iaf.

5 svar to “Glas i maten”

  1. Hmm… men jag tror det är när du hittar en glasskärva i ditt ägg som vi får blir riktigt rädda. För då vill jag verkligen ha en förklaring!

  2. :-D
    Men jenny, glase e väl int farligt mer om d ha kokats?

  3. Att ta sig ett glas då och då kan väl inte skada.

  4. ja fan, det tänkte jag ju inte på. :) *bimbo*

  5. tomaskarls Says:

    Jenny: Fast då kan det väl inte vara så många andra än hönan själv som är skyldig. Om skalet var helt när man köpte ägget förstås :)

    Loppan: Ähum… Jobbar inte du med mat?! Och du menar att man, utan risk för hälsan, kan äta glas bara man kokar det?! Je suis choqué! Vraimant choqué :)

    Hsg: Nä inte så länge det är helt :)

    Jenny igen: Nu ska du inte lägga så stor vikt vid vad Loppan säger. Hon ger ett förvirrat intryck ibland :)

Kommentera

