Drömmarnas natt

Gomorron sjusovare!

Inatt drömde jag en massa. Någon annan som tycker att man känner sig utvilad på ett helt annat sätt när man drömt (när man minns att man drömt) en massa?!

Inatt drömde jag bland annat att jag skulle börja studera igen, o. jag skulle börja ända från gymnasiet. Varför framgick inte av drömmen, det gör det ju sällan. Men i gymnasiet skulle jag börja. Undervisningen skulle ske ute vid vår sommarstuga i Oravais, dit vägen var täckt med flödvatten från vårfloden. En av lärarna var spanskalärarinnan. Jag kännde mig gammal jämfört med mina blivande klasskamrater. Tolka det ni!

Det var den ”vettiga” drömmen, de andra går jag inte in på.

Inget glas i morgonkaffet idag heller.

Spelar: London Calling/The Clash på Radio Rock

6 svar to “Drömmarnas natt”

  1. Stackars dig som drömmer om spanskalärarinnan, Tomás! ;))
    Hurudan lärare var hon på gymnasiet då? Bra undervisning? Tråkiga lektioner?
    Det måste ha varit jobbigt på spanska lektionerna på sistone ;)
    Hoppas det blir bättre.

  2. tomaskarls Says:

    Paula: Näää, nu ska du inte dra några slutsatser av av det. Det är en massa människor som figurerar i mina drömmar :)

  3. Nu skall du inte börja drömma om att du är för gammal att vidareutbilda dig. En ständig fortbildning är nödvändig i dagens värld. I synnerhet då man som du arbetar i en högteknologisk tillverkningsindustri. I Vasa som universitetsstad skall man kunna studera tills man är 100 år.

    Det finns hur mycket som helst att lära sig då det gäller teknik. Vi förväntar oss nu av dig att du en vacker dag skall vara en världsauktoritet på dieselmotorer och hålla föreläsningar om hur dieselmotorns förbränningskammare skall vara utformad för att tillgodogöra sig bränslets energiinnehåll på bästa sätt. Att du bidrar till att Vasa motorn blir en motor som ingen vill vara utan och att klimatförändringen kommer av sig och det blir prima och lagom temperatur överallt.

    http://www.spi.se/produkter.asp?art=12

  4. tomaskarls Says:

    hsg: Har du hört om prestationsångest? :)

  5. Du menar väl prestationsånghäst. Det är den beprövade ångmaskinen som användes på ångloken. Du kanske är på rätt spår där vätgasbilarna använder sig av ångturbiner som framdrivningsanordning. Allt är inte uppfunnet ännu. Genom vistelse i en teknisk miljö borde inspirationen spira och nya idéer födas.

  6. tomaskarls Says:

    hsg: Nä, allt är absolut inte uppfunnet ännu.

Kommentera

