Skärtorsdagsmorgon…

…låter inte lika mysigt som juldagsmorgon.

Jag känner inte till någon sång som går ”När skärtorsdagsmorgon glimmar, jag vill till hönshuset gåååå…” Påsken är ond bråd död o. elände, medan julen är liv, hopp o. myspys. Om man nu ska gå enligt den kristna traditionen.

Jag tycker iaf att det är bra med skärtorsdag o. påskhelg nu, så att man får vila upp sig lite. Det har blivit långa dagar på Iso W. den senaste tiden.

Vad ska ni göra på påsk då?

Ta det lugnt med sponken iaf, så att det inte går som för den här stackaren.

5 svar to “Skärtorsdagsmorgon…”

  1. Nu tror jag nog att vi måste ha en liten religionsundervisning angående de kristna traditionerna och påsken. Vi tar det på lördag eller hur?

  2. tomaskarls Says:

    Ken: Nä, jag tycker du kan ta den här.

  3. Jag får visst ägna påsken åt att tillfriskna från en förfärlig magsjuka :-/

  4. Tankesultanen, yrar.. ;) Says:

    Påsken.. vad du yrar mannen.. påsken är ju en glädjens högtid, ja bortsett från långfredagen då förstås..!

    Men stackars Yvvan.. själv tror jag att jag är magsjuk EFTER påsk.. har börjat ösa i mig choklad redan nu. Kom nyss hem från jobbet! Glad påsk kamrat och kom ihåg att leva ditt liv som ljusets barn!! :)

  5. tomaskarls Says:

    Yvonne: Stackars dig…

    Tank: Långfredagen sätter tonen för hela helgen, o. den blir dyster.

Kommentera

