Ordning och reda…

…städnig på långfredag.

Idag har jag antagligen syndat ordentligt. Trots att det är Långfredag har jag städat, diskat o. tvättat kläder. När jag var barn fanns det en tanke om att man på Lånfredagen skulle göra så lite som möjligt, alltså vara ”stilla”. Inte gå ut o. leka o. inte leka för vilda lekar inne. Man skulle väl inte ha för roligt samma dag som Jesus hade hängt på korset antar jag.

Men det där har väl luckrats upp. Jag vet inte om det tankesättet finns kvar längre. Nu har ju vissa månglartempel öppet på självaste Långfredag. Jag var o. handlade till ABC här vid sidan av motorvägen idag o. där var det en massa folk.

Va ska man göra ikväll då? Imorgon ska jag till Läkaren o. Psykologen, inte i egenskap av patient eller klient då, utan på något slags gettogether. Men ikväll då?

Nå, jag ska börja med att laga någå att äta iaf…

knugen1

9 svar to “Ordning och reda…”

  1. Och du bor på motorvägen alltså?

    Och guhjälpemig men jag skrattade gott o hjärtligt åt bilden …

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Ja, i ett tält mellan de två filerna o. under en bro :)

  3. Men snygg gardin det har du iallafall.
    Det är viktigt att tänka på estetiken :)

  4. tomaskarls Says:

    Kat: Ja, visst blev det en snygg gardin :)

  5. Jag har också städat idag:) Vad gör man då veckan har varit fullspikad hittills och krafterna sinade igår kväll? Jo, både städar och rättar prov idag, så nu har jag syndakontot fullt…

  6. oj städa?borde man kanske ha gjort…ja flydd fälte iställe. Städa får ja göra nästa år, ja menar efter påsk. Känns lite som jul när man e iväg från stan några dar så här. Ha d nu så superbt på motorvägen iaf!!
    kram

  7. tomaskarls Says:

    Kicki: Ja, vad gör man?!

    L8: Kram :)

  8. Tankesultanen Says:

    Hmm.. jag har tvättat och storhandlat i dag så jag har väl inte varit Guds bästa barn jag heller. Men jag har i vart fall ett kors runt halsen.. ;)

  9. tomaskarls Says:

    Tank: En bra början med korset iaf :)

Kommentera

