Påskhäxan Som Inte Fanns

Påskhäxan Tomas fanns aldrig. Jag kom att tänka på det igår när det var den årliga klä-ut-barnen-till-påskhäxor dagen. Det var (är ännu) otänkbart för mig att klä mig i förkläde o. huvudduk o. att måla mig i ansiktet för att gå runt i gårdarna o. tigga godis. Hellre led jag av att vara utan godis, än att skämma ut mig på det sättet. Analysera det hur ni vill sen!

Påsken knallar på. Idag är det ett fantastiskt väder. Jag vaknade kl. 0811 av att solen sken mig rakt i fejset. Jag måste ha skaffat ett rullgardin.

Några speciella planer för resten av helgen har jag inte.

Hmmm… jag hade absolut någå annat jag skulle skriva om, men det har jag glömt.

15 svar to “Påskhäxan Som Inte Fanns”

  1. Iväg till iTunes musikshoppen och shoppa Kings of Leon nu! Shoppa är livet även för påskhäxor-wannabeen.

  2. Här har vi kört pirat, riddar, katt, mus mfl alternativ. De bestämmer själva. I år bestämde ”ettan” att han inte ville vara utklädd alls men han gick med och höll ordning på sina systrar ( = han var snål på godis han med). När jag backar bandet kan jag inte minnas att han någonsin varit utklädd till just ”häxa”..:)

  3. Minns att vår dotter tvingade sin lillabror (då 3 år) att vara påskhäxa och det var första och sista gången för honom:) Han tyckte också det var jättepinsamt, då han var så blyg och dessutom skulle inte pojkar vara häxor..

  4. tomaskarls Says:

    Ken: ”Påskhäxor-wannabeen”? Talkingtomee?

    Kat: För mig var det nog det där att överhuvudtaget klä ut sig. Var det sen häxan eller katten :)

    Kicki: Stackare! :)

  5. Häxbesökssaldot för i år var hos föräldraskapet 25 stycken varav 18 var pojkar! Not bad! :-)

  6. tomaskarls Says:

    Anni: Herregud! :-/ Dom måste ju bo väldigt nära Blåkulla :)

  7. Kanske du inte har gillat att spela teater då heller, om du inte ville klä ut dig? (Och då skulle du säkert inte tycka om att dansa karnevalsamba heller :D)

  8. Jo, du må veta att jag haft de perfekta uppväxtförhållandena för att utvecklas till den jag är idag… ;-)

  9. Kanske du borde diskutera med en terapeut om detta trauma elä nåt… :-)
    God fortsättning på helgen!

  10. tomaskarls Says:

    Yvonne: Nä knappast någon karnevalsamba :)

    Anni: Verkar så :)

    Micke: Nja, jag ser det som ett sundhetstecken :)

  11. Och detdär andra du skriva om vad var det nu då?

  12. ..det andra du SKULLE skriva om.. ska det förstås stå.
    Jisses, jag har nog fått solsting idag. Nog för att jag mest varit inomhus men är man ovan vid solen så är man. Och om jag inte hejdar mig nu kommer jag att spamma igen din blogg…

  13. tomaskarls Says:

    Kat: Minns inte…

  14. Och det beror sannolikt på att du låter bli att andas när du ser på film.
    Sådant sätter sina spår nämligen.

  15. tomaskarls Says:

    Kat: Högst sannolikt, ja.

Kommentera

