Another fuckin’ lista

I brist på bättre att göra så ska jag blogga en lista, så länge jag väntar på att maten blir klar.

Jag kanske har haft den här någon gång tidigare, men det minns jag inte isf.

Du heter: Tomas Frans Gustav Karls
Smeknamn: Somliga brukar kalla mig Karlsin, men Tomas är nog det som gäller.
Låt du sörjer till när du är ledsen? Ingen
Beroende av: Mat, vatten, luft att andas o. internet.
Vad tror folk om dig? Ingen aning. Det varrierar antagligen mellan folk o. folk.
Vad får du oftast komplimanger för? Hmmmm… Något jag skrivit kanske, eller något jag tänkt. Ibland för mat jag lagat.
Vad säger du för att imponera på någon? ”Jag har en egen blogg” :)
Var bor du? I Vasa.
Trivs du där? Gör jag väl….
Äger du några Converse? Det här visste jag inte vad det var, så jag googlade. Jag har ägt ett par såna, men de är nog pensionerade vid det här laget.
Sprit, cider, vin eller öl? Nä, inte nu tack.
Brukar du bli för full? Definiera ”för full”.
Vad har du för mobiloperatör? Sonera.
Är du allergisk mot något? Ja: pälsdjur (typ pälsen dårå), fisk (typ att äta dårå) o. idioter (typ i största allmänhet dårå).
Hur svarar du i mobilen? Tomas, om det är ett nummer som jag känner. Tomas Karls, om det är ett okänt nummer. Wärtsilä Tomas Karls, om det är ett nummer från utlandet.
Vem ringde du senast? Morsan.
Vad sa den du senast pratade med i telefon? En hel del. Det kan jag inte referera här.
Antal timmar sömn i natt: Mellan 8 o. 9.
Brukar du komma i tid? Ja, så gott som alltid. Jag är sällan försenad.
När mår du bra? När jag är frisk.
När mår du mindre bra? När jag är sjuk.
När blev du fotad senast? För typ två månader sedan när jag typ skulle börja jobba på Iso W.
Hur känner du dig nu? Hungrig o. rastlös.
Vanligaste färg på dina kläder? Svart.
Vad tycker du om fötter? Eh? Vilken fråga!
Vad saknar du? Ett bättre socialt liv utanför nätet?
Hade du en bra kväll igår? Ja satt här för mig själv o. läste en bok varvat med koll på nätet. Avgör själv. Värre kunde det ju vara.
Favoritdryck på morgonen? Doppelbock…. Nä, jag skoja bara. Kaffe o. vatten.
Rakar du benen? Nej.
När brukar du oftast gå och lägga dig? Vardagar runt 22. helger när jag känner för det.
Är du blyg? Det beror på situationen.
Sysslar du med någon idrott? Nix.
Vill du hellre ha mejl än brev? Hellre brev, det vore ju en sensation om någon satte sig ner o. skrev ett vanligt brev nuförtiden. Då skulle man känna sig speciell.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja.
Har du spytt offentligt? Ja.
Är du nöjd med ditt liv? Nöjd o. nöjd…. Visst är jag nöjd, men det betyder inte att det inte skulle finnas saker som kunde vara bättre.
Är du bortskämd? Nä, det kan man nog inte påstå.
Vad gör du i morgon? Jobba på dagen o. gå på spanskakurs på quellen.
Vad är det värsta du vet? Det kan jag inte svara på.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Jag slösar aldrig pengar. Allt går till ”investeringar”.
Vad längtar du till? Att maten ska bli klar.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja.
Vad är det finaste du fått? Tjaaa, ingen aning.
En speciell dag du minns? Nå, en dag jag minns är den då jag fick gradun godkänd.
Hur gammal är du? 34.
Du samlar på? Inget…. Eller vänta, erfarenheter, kanske…
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen….
Gillar du golf? Bah! Tillåt mig småle!
Vilken tid gick du upp idag? Runt kl 0800.
Har du sovit i din egen säng inatt? Japp.
Har du strumpor på dig nu? Japp.
Är det okej att gråta? Japp.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa.
Bär du glasögon eller linser? Oftast linser.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej, jag har inte förstått mig på det där att ha vissa kläder bara för att de är av ett visst märke. Not my cup of tea.
När går du upp ur sängen en helgmorgon? När jag vaknar, sällan senare än kl. 0900.
Har du piercing? Om en ring i örat räknas så, ja.
Vill du gifta dig? Om jag hittar någon som klarar inträdesprovet så, ja.
Vill du ha barn? Ja, det vill jag nog.
Solar du ofta? Nej, väldigt sällan.
Är du bra på att laga mat? Jajamensan! :)
Är du flygrädd? Vi kan säga så här att: Om Gud hade velat att människan skulle flyga, så skulle han ha gett henne vingar..
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.
Vilken är din favoritglass? Äter sällan glass…
Tror du på ett liv efter döden? Nej.
Tycker du om sushi? Jag har aldrig smakat.
Vad äter du helst när du ser på film? Inget, för då ser jag på film. Var sak har sin tid.
Bor dina föräldrar tillsammans? Ja.
Har du tandläkarskräck? Nej.
Är du morgon- eller kvällsmänniska Mer morgon.
Vilken ögonfärg har du? Brun.
Har du någon gång gråtit dig till sömns? Inte vad jag minns, men kanske som barn.
Biter du på naglarna? Nej.
Hur ofta tränar/motionerar du? No comments.
Senaste låt du hörde? Minns jag inte.
Senaste film du såg? Minns jag inte heller.

Var det allt? Får jag gå nu?

8 svar to “Another fuckin’ lista”

  1. Tankesultanen Says:

    Har du aldrig ätit sushi?? Anna mun kaikki kestää.. ;) Jag åt sushi senast i dag.. tror att jag skall börja äta det en gång i veckan nu igen. Då blir man frisk och välmående.. :)

  2. tomaskarls Says:

    Tank: Om du hade läst listan ordentligt så skulle du ha noterat att jag på ett annat ställe säger att jag är allergisk mot fisk o. då kopplat ihop två o. fem o. kommit fram till att det är därför jag inte ätit rå fisk :)

  3. *noterar punkten om hellre brev*… hmmmm….

  4. inteeeresting, fast riktiga gammaldax brev skriver ja fortfarande, men som du säger, d ska nån speciell till o få d….;-)
    Ha en bra dag!

  5. Sitter här och småfnissar åt ett och annat men menar du verkligen att ser du på en film så gör du verkligen inget annat?! Att andas emellanåt kan ju vara bra tex… (Tusan vad jag är rolig idag)

  6. tomaskarls Says:

    Yvonne: Nja, det ska ju inte tolkas som att det är något fel på att få mejl… :)

    Loppan: Där ser man :)

    Kat: Nä, jag andas inte ens. Är det inte fantastiskt?! :)

  7. Tankesultanen Says:

    Jag vet.. nu när jag tänker på det skäms jag faktiskt. ;) Jag medger nämligen att jag läste lite slarvigt igenom din lista.. OCH inte tänkte efter.. för jag vet ju sen tidigare att du är allergisk mot fesk..

  8. tomaskarls Says:

    Tank: Fy skäms! :)

Kommentera

