Dagens citat

Någon annan som tycker att det finns något motsägelsefullt i följande citat?!

– En liten majoritet vill norrut. Centerpartister i hela Österbotten är väldigt eniga om att riktningen bör vara söder. Samlingspartister är lika eniga för söder. SFP, SDP och de Gröna är för söder.

Peter Ahlbäck, ordförande för Svenska Centern (i Finland). Vbl.

Kan någon förklara för mig vad en liten majoritet är. En liten minoritet kan jag förstå vad det är. Men en liten majoritet?

7 svar to “Dagens citat”

  1. Han glömmer nog också bort att andas emellanåt…

  2. Är inte Ahlbäck en liten majoritet?

  3. Lavemang™ Says:

    små majoriteter brukar vinna mest hela tiden… största delen av min hjärna, mitt samlade förstånd, min kunskap och min självkännedom säger att jag inte skall ta en bulle till… men likväl vinner den lilla majoriteten ”godissuget” över den stora majoriteten

    den stora majoriteten av arbetstagarna på kasköfabriken ansåg att en vinstbringan de fabrik inte bör stängas, den lilla majoriteten av bolagsbossar bestämde att den måste stängas

    osv

  4. En liten majoritet är nog en majoritet som är bara lite större än minoriteten. Typ inte dubbelt större.

  5. tomaskarls Says:

    Kat: Tror du?!

    Ken: Kanske det?!

    Lavis: Du yrar.

    Det här med kasköfabriken går jag inte in på nu klockan 0555 på morgonen. Men jag anser att det är en förenkling av situationen du lägger fram.

    hsg: Ja, så kan man ju se det. Jag tänkte inte på det.

  6. En liten majoritet är 2 mot 1. Det är minsta möjliga majoritet.

    Men den majoriteten är dubbelt så stor som minoriteten. Majoriteten är 100% större än minoriteten.

  7. tomaskarls Says:

    hsg: Jepp! Allting är relativt :)

Kommentera

