Dagens pucko

Jamenvafan!!!

Varför inte börja servera bara hårt bröd o. vatten, så blir det riktigt billigt, miljövänligt o. … kanske inte så nyttigt?! Man kan slänga gamla torkade brödkantar åt ungarna så blir det ännu billigare.

6 svar to “Dagens pucko”

  1. Ja, exakt! WTF? Kött är ju livsviktigt för ett verkligt välmående! Mera kött, kombinerat med grönsaker, åt barnen! :)

  2. Billigt ska det vara i lama-Suomi, det är huvudsaken. Å andra sidan får vi ju minnas att många elever i grunskolans högre klasser är i skolan mest bara för matens skull:) Lärdomarna är av mindre betydelse.

  3. Suck! …och då vet vi ju hur skolköken skulle kocka ihop vegetariska luncher. Blaskigt och osmakligt skulle det bli och de bortskämda kranttiga ungarna skulle inte äta annat än knäckebröd. Idéen skulle jag inte säga är helt dum… Vegetarisk mat är gott och hälsosamt ifall det görs på RIKTIGT, men jag tror inte skolköken klarar av den utmaningen.

  4. tomaskarls Says:

    Liza: Just d.

    Kicki: Är dom?

    Jenny: Jag skulle säga att idén är dum. För det första tror jag inte på att kött är ohälsosamt. Kött kan vara ohälsosamt beroende på hur det har tillagats, liksom med allt annat alltså. Men inte i grunden. Nej, människan är en köttätare, så är det.

    Vegetarism är ideologisk övertygelse. Det som stör mig mest är att man ska tvinga den på alla andra. Jag tycker att det räcker med ett vegetariskt alternativ för ungarna, som det säkert finns i dagens läge.

  5. Ja, det kan jag väl gå med på. :P

  6. tomaskarls Says:

    Jenny: Hmmm… :)

Kommentera

