Sen quell med Nordman

Mr J. ringde igår mitt i allt o. undrade om jag skulle hänga med o. se på Nordman som spelade på en nattklubb här i stan. Lättövertalad som jag är (i vissa fall), så skulle jag det.

Fast jag var lite skeptisk till hela Nordman. Det känns lite som ett gammalt band, en föredetting, som nöter på. Men det blev en positiv överraskning. Det fanns mycket energi kvar i Nordman. Dock var det de gamla låtarna som bar upp det hela. De nyare, som jag inte kände igen, kändes lite som utfyllnad.

Värst bara att dom började spela först kl. 0030, så jag var i säng (min egen o. ensam) först kl. 0300. Det är alltför sent för den här pojken. Det känns yberskummt att vakna kl. 0944, det är då man tar en sen kaffepaus en vanlig vardag.

Med risk för att Joel tar mig i örat o. sätter mig på pottkanten ska jag spela en låt med bandet i fråga. Den här musiken väcker många gamla minnen.

4 svar to “Sen quell med Nordman”

  1. Vad roligt att de var bra!

  2. tomaskarls Says:

    Kat: Jo, definitivt roligare än om de hade varit dåliga :)

  3. Det låter logiskt på något sätt :)

  4. tomaskarls Says:

    Kat: Ellerhur?!

Kommentera

