Abstinens

Ikväll kollade jag på det sista avsnittet av House säsong III på DVD.

Jag har ”mårat” o. kollat på ett avsnitt per kväll ungefär, på vardagarna. Det har varit lite som kvällens höjdpunkt, dagens verklighetsflykt kanske, dagens godsak.

Nu har jag den där känslan som man har när man tagit sista karamellen ur asken, eller sista Dobbelbocken ur kylskåpet. Det känns liksom som att ”nu var det slut”. En slags tomhet. Jag gissar att jag kommer att känna en viss abstinens imorgon kväll när klockan slår House. Men det är något jag får leva med.

Ken skrev i en kommentar, när jag jublade över att ha hittat säsong III på DVD, att den säsongen inte var så bra. Jag kan hålla med honom om det. Den var inte dålig, men vissa saker kändes lite uttjatade. Det blev lite tårta på tårta. Det var som att jåå, jååå…

Nu blir det bara att vänta på att man får tag på säsong IV. För det slutade ju så spännande oxo!

3 svar to “Abstinens”

  1. house ruulez!! faktiskt d enda ja siir på tv nångång…i misstag :-)

  2. flååååt, ja kund int låta bli….men du e utmanad!!! hos mig

Kommentera

