Matti, Matti…

Det här tycker jag låter som en lysande framtid för jakobstadstjejen Jenna.

Lycka till önskar jag!

6 svar to “Matti, Matti…”

  1. Och jag borde ha medalj för nu har jag lyssnat på hela låten (o eftersnacket)

  2. Inte utan att man får en riktig bon voyage-känsla när den sanna
    kärleken slår till på det här sättet… ;-)

    ”Aina ku mä hyppään ja pääsen siihen hyppyrin nokalle, niin mulle tulee sellanen bon voyage -tunne, siis että mä oon kokenu tän joskus aikasemminkin.” ~ Matti Nykänen

    • tomaskarls Says:

      Anni: Jag gillar Matti. Han är så… down to earth. Speciellt gillar jag hans citat. Det du nämnde, o. tex: ”It’s a fifty sixty chance” :)

      När jag sökte ett klipp hittade jag en intervju där han sa något i stil med: ”Ensin pitää ottaa selville ja vasta sitten ruveta tutkimaan” :)

  3. Då man under åren läst om Mattis eskapader, får man ju hoppas att flickan tar sitt förnuft tillfånga innan det är för sent. Misshandel och alkoholmissbruk har väl varit närmast vardag i Mattis förhållanden. Men en duktig backhoppare var han, kanske Finlands bästa genom tiderna. Minns en gång då han kom ut ur dimman i Holmenkollenbacken som klar segrare, då ingen annan vågade ligga på för fullt..

  4. tomaskarls Says:

    Hmmm… ingen är ju perfekt.

Kommentera

